Храните, които ни помагат да заспим

06 ноември 2017 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
 

Набавянето на достатъчно количество сън често е "мисия невъзможна". Проучване, направено във Великобритания, показва, че жителите на Острова редовно не си доспиват. По този повод експерти, цитирани от в. "Дейли експрес", напомнят, че не е необходимо хората да прибягват до екзотични продукти, за да си осигурят качествен покой през нощта. Всичко, което им е необходимо, са три елемента - магнезий, витамини от В групата и витамин D.

Те могат да бъдат набавени чрез храненето или под формата на хранителни добавки, информира БТА.

Магнезий

Минералът играе роля в над 300 биохимични реакции в тялото, например за правилно функциониране на мускулите, за здрави кости, за регулиране на кръвното налягане.

Известно е също, че магнезият помага срещу безсъние. Изследване е установило, че елементът допринася за понижаване на "стресовия" хормон кортизол, който може да попречи на заспиването. В добавка към това, съдействайки за отпускане на мускулите, магнезият предизвиква спокойно "сънливо" усещане.

Храните, богати на магнезий, са спанак, черен шоколад, бадеми.

Витамини от В групата

Проучване е установило, че витамините B3, B5, B6, B9 и B12 също улесняват заспиването. Това се обяснява със способността им да регулират нивата на аминокиселината триптофан, която играе роля в производството на хормона на съня мелатонин.

Витамини от групата В могат да се набавят от храни като пилешко, риба, яйца, млечни продукти, варива.

Под формата на добавки витамините от тази група често се предлагат в комбинация, наричана В комплекс.

Витамин D

Известно е, че "слънчевият" витамин D e важен за здравето на костите, зъбите и мускулите, както и за предпазване от сърдечносъдови заболявания. Проучване разкрива и ролята му за подпомагане на съня.

През зимата хората често страдат от недостиг на витамина заради липсата на достатъчно слънчева светлина.

Храните, от които може да се набави витамин D, са риба, говежди черен дроб, сирене, яйца.

Британските здравни власти препоръчват да се приемат 10 мкг витамин D дневно.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Себореята посяга и на деца, и на възрастни

Д-р Емилия Бенова Себореята е хронично протичащо, патологично състояние, което при наличие на възпаление се означава като себореен дерматит. Засяга най-често скалпа, лицето, гърдите,

Няма снимка

Крушите могат да заменят пробиотиците

Американски учени установиха, че съединения в крушите помагат срещу хронични заболявания, съобщи Нюзру, цитирана от БТА. Крушите са по-ефективни в борбата със стомашни заболявания,

Няма снимка

Витамин Д е полезен за артериите

Високите дози витамин D поддържат кръвоносните съдове по-гъвкави и така предпазват от сърдечносъдови болести, инфаркт и инсулт, съобщи ЮПИ. Добавки с вит.

Няма снимка

Аромати за спокоен сън

Заради постоянния стрес и огромното напрежение, което често изпитваме, на повечето от нас им става все по-трудно да спят спокойно през цялата нощ. Не бързайте с хапчетата,

Няма снимка

Природна аптека за зимата

Неправилното хранене и лошият въздух водят до натрупването на токсини в организма. Те пречат на нормалната работа на всички органи и системи и водят до преждевременното стареене.

Няма снимка

Природен лек за бронхит

През зимата, заради недостатъчното слънце, липсата на витамини и студеното време, организмът ни отслабва и става податлив на болести. Даже и топло да се обличате, никой не е застрахован,

Още от Фермер
Няма снимка

Намалява износът на мека пшеница от ЕС

От Strategie Grains за пореден път понижават прогнозата си за износа на мека пшеница от ЕС през 2017/18. Последната прогноза е на ниво 21.6 млн. тона и е със 750,

Няма снимка

Колко семена ви трябват

Най-нетърпеливите градинари от най-топлите райони на страната вече се захванаха с разсадите. А през февруари предстои масовото засяване. Ето какво трябва да си припомните,

Няма снимка

Преразглеждане на бюджетните разходи на ЕС за селското стопанство след 2020 г.

Анализ на проф. Алън Матюс, Trinity College, Дъблин Eврокомисарят по бюджет и човешки ресурси Гюнтер Йотингер очерта насоките, по които върви ЕК при изготвяне на своето предложение за Многогодишната

Няма снимка

Евродепутатът Момчил Неков внася в ЕП становище за „Двойното качество на продуктите на единния пазар“

Евродепутатът Момчил Неков обсъди днес с предсатвители на българските институции, браншови и неправителствени организации становище за двойния стандарт при храните в Европейския съюз,

Няма снимка

Спад в производството на царевица

В януарския си доклад USDA повиши прогнозата си за производството на груби зърнени храни през 2017/18 с 0.3 млн. тона до 1,324.2 млн. тона. Според данни от доклада световният износ на царевица през

Няма снимка

USDA повиши прогнозата си за реколтата от пшеница

В своя януарски отчет анализатори от USDA отново повишиха прогнозата си за реколтата от пшеница до 757 млн. тона при 755.2 млн. тона в декемврийската прогноза.