Какво да ядем по време на пости

16 ноември 2018 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
1 2
 

На 15 ноември започнаха Коледните

Пост не е нужно да спазват възрастните хора, болните, бременните, децата, хората с големи физически натоварвания и пътуващите, които нямат тази възможност.

Какви ястия са разрешени

Тестени изделия без яйца и хляб, качамак без сирене. Зехтинът и маслините също са на почит през този период. Олиото и маргаринът на растителна основа са други храни, които могат да се консумират, но не бива да се забравя, че маргаринът не е полезен за здравето.

Сега е периодът, в който може на воля да ядете боб, леща, ориз, грах и соеви продукти. Яжте каквито намерите плодове и зеленчуци - свежи, сушени, консервирани.

Медът, захарта, сладката и мармаладите също са разрешени, но с тях с тях трябва да се внимава, защото съдържат голямо количество прости захари. За предпочитане са печените ябълки, пълнени с различни ядки. Те са не само вкусни, но и полезни.

Може да си приготвите и постни соленки и сладки. Кафето, чаят, бозата и безалкохолните напитки също са разрешени по време на пост, но и за тях винаги трябва да имаме едно наум.

Ще се чувствате прекрасно, ако в менюто си добавите халва, фъстъчено масло, фъстъчен и сусамов тахан. Таханът се препоръчва за укрепване на костно-мускулната система.

Изключително е полезен при възрастни с остеопороза, както и за укрепване на костите и организма на малките деца. В народната медицина го препоръчват на жени с преждевременна и силна менструация, но също така действа благотворно и при менопауза.

Понеже месото трябва да се изключи по време на пост, то витамините и минералите, които се съдържат в него, могат да бъдат набавени чрез грах, карфиол, чушки, зеле, коприва, цвекло, лук, киселец, цитрусови плодове и ябълки.

Проблемно остава набавянето на вит. В12,

тъй като формите му, които се съдържат в някои растителни продукти, не се усвояват добре от човешкия организъм. Можем да компенсираме недостига му с риба и морски дарове, но по време на поста употребата им е ограничена- до два пъти. Затова хора, които имат дефицит на В12, ако решат да постят, е добре да вземат този витамин под формата на таблетки, съветват специалистите по диетология.

Тъй като ще трябва през този период да се лишите от всички млечни продукти,

калций пък може да си набавите

чрез пълнозърнест хляб, коприва, бобови храни, ядки, спанак и сушени плодове.

Картофената салата е едно много любимо ястие на доста хора.

Тя може да бъде сервирана както като предястие, така и като основно ястие.

Салатата с нахут и печен пипер също може да се консумира като основно ястие. Тя засища много и без проблем може да замени обяда или вечерята.

В менюто си можете да включите киноа и броколи, във вид на салата или основно ястие.

Приготвената с киноа салата е лека, тези зърна са суперхрана, която ще достави на организма важни хранителни вещества..

Пъстрата градинарска супа с овесени ядки дава поле за изява на въображението. Може да включите различни видове зеленчуци, а добавените овесени ядки я правят по-вкусна и засищаща.

Гъбената супа е друго вкусно ястие, което може да се консумира по време на пости. Приготвя се бързо и лесно. Идеална е за хапване по обяд, но вероятно няма да ви засити една порция.

Постни пълнени чушки, сарми, праз и гъби с ориз, печен пипер - това са другите евентуални предложения в списъка с постните манджи.

Разбира се, има още много комбинации, с които бихте могли да разнообразите масата си.

Да не забравяме, че все повече лекари препоръчват хранителното въздържане, защото то оказва много положително влияние върху човешкия организъм. 

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Лечебни ползи от нестандартни плодове

Похапването на плодове е отличен начин да поддържаме здравословното си състояние и значително да намалим риска от заболявания. Плодовете (във всякакви форми и размери) са безценен източник на

Няма снимка

9 храни, които можем да похапваме късно вечер

Много хора имат навика да хапват стабилно на вечеря, а малко преди лягане да завършват вечерта с още нещо - пуканки пред телевизора, сладичко или още няколко хапки от вкусната вечеря

Няма снимка

Внимателно с плодовия сок

Той може да намали ефекта на някои лекарства Сокът от грейпфрут, портокал или ябълка може да понижи абсорбцията на някои лекарства, повлиявайки и техния ефект, предупреждават канадски учени

Няма снимка

Аспержи в борбата с диабета

Изследователите, цитирани от британския в-к Dayly Mail, откриха, че редовната консумация на аспержи поддържа нивото на кръвната захар под контрол и в големи дози дори увеличава производството на

Няма снимка

Настинка или грип?

Скоро ще настъпи зимата и отново ще сме заобиколени с кихащи, хремави и кашлящи хора. Можем ли да различим грипа от обикновената настинка? Не е лесно да определим дали човека срещу нас

Няма снимка

Отвара с лимон и чесън

Прочиства кръвоносните съдове и организма Лимоните и чесънът са изключително богати на антиоксиданти. Лимонът унищожава ракови клетки и помага срещу тумори и кисти

Още от Фермер
Няма снимка

Не пропускайте торенето

Въпреки че зимата вече е факт, ако сте пропуснали някои важни дейности, не трябва да ги пренебрегвате. Затова ако още не сте наторили например, не е късно, може да го направите

Няма снимка

Десислава Танева: Африканската чума по свинете все още не е отминала

"Последната половин година за мен е най-тежката в професионален план. Но това не трябва да е оценка за това каква година изпраща българското земеделие"

Няма снимка

Може ли да се произведе вино Малага у дома

Пита Емилия Баръмкова от Хасково В отговор на читателката и по-конкретно на въпроса ѝ за едновремешната нашенска малага, трябва да кажем, че за Станимашка малага

Няма снимка

Облачно и до 15 градуса днес

Днес над страната ще преобладава облачно, в равнините - и мъгливо време. Максималните температури ще са между 7 и 12 градуса, на места в Източна България - до 14-15 градуса

Няма снимка

Мерките за биосигурност не са само за големите свинеферми

5-те най-разпространени грешки, които сега са фатални за отрасъла Д-р Хосе Казанова Автономен университет на Барселона През по-голяма част от своята професионална кариера бях сигурен

Няма снимка

Салата Калейдоскоп

Салатата няма да отнеме много време за приготвяне, но ще зарадва гостите ви. Продукти: 200 г пилешки черен дроб, 200 г консервиран зелен грах, 200 г консервирана царевица, 200 г моркови