Какво да ядем за здрави кости

27 ноември 2018 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
 

Препоръките са много важни при лечение след счупвания, но успешно може да се прилага и като профилактика срещу остеопороза.

Белтъци

Добрите източници на белтъци са месо, риба, мляко, сирене, извара, кисело мляко, ядки, боб, соеви продукти и обогатени зърнени храни.

Калций

Възрастните трябва да приемат между 1000 и 1200 мг калций дневно.

Богати източници на калций са прясното и кисело мляко, сирене, извара, броколи, ряпа, зеле, соя, бобови култури, консервирана риба тон или сьомга с кости, зърнени култури или сокове, обогатени с калций.

Витамин D

Витамин D помага на калция да се усвоява по-добре и за натрупването на минерали в костите. Възрастните трябва да получават поне 600 IU (15 мг) витамин D всеки ден, а ако сте над 70 години, трябва да получите най-малко 800 IU (20 мг).

Добри източници на витамин D са сьомга, черен дроб от треска, сардини, черен дроб, обогатено прясно или кисело мляко, жълтъци. Класическият начин за зареждане с витамин D е излагането на слънце. Ето защо е полезно всеки ден да прекарвате известно време на открито, разхождайки се в парка например.

Витамин С

Колагенът е белтък, който е важен градивен елемент за костите. Колагенът осигурява силата на костната тъкан и нейната устойчивост на механични натоварвания. Витамин С помага на организма да произвежда този важен протеин.

Добри източници на витамин С са портокали, киви, домати, чушки, картофи и зелени зеленчуци. Самият колаген може да бъде "получен" ако се храните с концентриран телешки бульон, желирани продукти или пача.

Желязо

Желязото също помага на тялото да произвежда колаген, за възстановяване на костите. Той играе важна роля и за доставянето на кислород до всички тъкани, което също е много важно за възстановяването.

Добри източници на желязо са червените меса, пилешко или пуешко месо, тлъсти риби, яйца, сушени плодове, листни зелени зеленчуци, пълнозърнест хляб и обогатени зърнени храни.

Калий

Калият помага за поддържането на нормален баланс на калций, както и намалява извеждането му от организма чрез урината.

Източници на калий са банани, портокалов сок, картофи, ядки, семена, риба, месо и мляко.

Какво да не ядем

Намалете употребата или даже изключете от менюто си следните продукти:

Алкохол: Извежда от организма така нужния за възстановяването на костите калций. Често той е причина да се увеличи риска от падане и вероятността от друго нараняване.

Сол: Големите количества приемана сол води след себе си до загуба на калций чрез урината. Не яжте повече от 1 ч.л. или 6 г сол на ден.

Кафе: Многото кофеин - повече от четири чаши силно кафе на ден - може да забави заздравяването на костите. Кафето е диуретична напитка, чрез която извеждате големи количества калций от организма. Същото важи и за чая.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Това се случва с тялото, ако намалим консумацията на сол

В съвременния свят всички консумираме твърде много сол - дори и хората, които се опитват да се хранят здравословно. Причината е, че натриевият хлорид се съдържа в почти всички продукти.

Няма снимка

Какво се случва с тялото, ако ядем мед преди лягане

Повечето от нас са наясно, че медът може да бъде използван за борба с настинките и хидратиране на кожата, но тази суперхрана има и други неоспорими качества.

Няма снимка

Чинийка с лимон на нощното шкафче прави чудеса

Лечебните свойства на лимоните са известни и използвани още в най-древни времена. Лимонът е натурален антиоксидант. Месестата му част съдържа органични киселини, пектинови вещества, флавоноиди,

Няма снимка

Вижте кои храни помагат за намаляване на мазнините в коремната област

Искате да отслабнете, без да се потите в залата за фитнес? Ако отговорът е "Да", със сигурност ще се зарадвате да научите, че това е възможно чрез промени в начина на хранене и консумацията на

Няма снимка

Кои са храните, които помагат срещу висок холестерол

Високият холестерол често притеснява хората, тъй като се свързва с риск от инфаркт и инсулт. Преди да предпишат медикаменти, лекарите обикновено съветват пациентите да променят начина си на хранене.

Няма снимка

“Лош” холестерол и хранене

Кои храни е добре да избягваме? Ако си мислите, че яйцата са в черния списък на храните, които повишават значително нивата на лошия холестерол, много се лъжете.

Още от Фермер
Няма снимка

Добри новини за европейските птицевъди: Увеличено търсене и по-добри цени

Последната прогноза на Еврокомисията обещава високи цени и увеличен пазар на птичето месо. Европейският пазар на птиче месо се очаква да нарасне с 2,5% тази година.

Няма снимка

Чака ни слънчева и топла неделя, във вторник идват дъждове

През нощта ще е ясно и тихо. Утре ще е предимно слънчево, след обяд - с временни увеличения на облачността. В Източна България ще духа слаб до умерен югоизточен вятър.

Няма снимка

5 основни катаклизми през лятото и как да защитим градината от тях

Защита от късни студове Под късни измръзвания се има предвид понижаване на температурата на въздуха под 0 градуса в район, където вече е стабилното топло време.

Няма снимка

Можете ли да работите с апарата за пчелни майки

Монтирайте касетата в добре изградена пчелна пита, в която е отглеждано пило. Касетата се закрепва с помощта на видия. Поставяте питата с монтираната касета в пчелно семейство,

Няма снимка

Какъв ли цвят ще бъде хортензията?

Изборът на тор ще реши дали да е розова, или синя Хортензията ми не може да реши какъв цвят иска да бъде. Имам я от години и досега винаги си е била розова.

Няма снимка

Бактериални болести по доматите

Доматите се нападат от някои бактериали болести. Най-опасните са бактериално петносване и бактериално струпясване. По плодовете се появяват малки, воднисти петънца, които по-късно стават черни,