Какво да ядем за здрави кости

27 ноември 2018 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
 

Препоръките са много важни при лечение след счупвания, но успешно може да се прилага и като профилактика срещу остеопороза.

Белтъци

Добрите източници на белтъци са месо, риба, мляко, сирене, извара, кисело мляко, ядки, боб, соеви продукти и обогатени зърнени храни.

Калций

Възрастните трябва да приемат между 1000 и 1200 мг калций дневно.

Богати източници на калций са прясното и кисело мляко, сирене, извара, броколи, ряпа, зеле, соя, бобови култури, консервирана риба тон или сьомга с кости, зърнени култури или сокове, обогатени с калций.

Витамин D

Витамин D помага на калция да се усвоява по-добре и за натрупването на минерали в костите. Възрастните трябва да получават поне 600 IU (15 мг) витамин D всеки ден, а ако сте над 70 години, трябва да получите най-малко 800 IU (20 мг).

Добри източници на витамин D са сьомга, черен дроб от треска, сардини, черен дроб, обогатено прясно или кисело мляко, жълтъци. Класическият начин за зареждане с витамин D е излагането на слънце. Ето защо е полезно всеки ден да прекарвате известно време на открито, разхождайки се в парка например.

Витамин С

Колагенът е белтък, който е важен градивен елемент за костите. Колагенът осигурява силата на костната тъкан и нейната устойчивост на механични натоварвания. Витамин С помага на организма да произвежда този важен протеин.

Добри източници на витамин С са портокали, киви, домати, чушки, картофи и зелени зеленчуци. Самият колаген може да бъде "получен" ако се храните с концентриран телешки бульон, желирани продукти или пача.

Желязо

Желязото също помага на тялото да произвежда колаген, за възстановяване на костите. Той играе важна роля и за доставянето на кислород до всички тъкани, което също е много важно за възстановяването.

Добри източници на желязо са червените меса, пилешко или пуешко месо, тлъсти риби, яйца, сушени плодове, листни зелени зеленчуци, пълнозърнест хляб и обогатени зърнени храни.

Калий

Калият помага за поддържането на нормален баланс на калций, както и намалява извеждането му от организма чрез урината.

Източници на калий са банани, портокалов сок, картофи, ядки, семена, риба, месо и мляко.

Какво да не ядем

Намалете употребата или даже изключете от менюто си следните продукти:

Алкохол: Извежда от организма така нужния за възстановяването на костите калций. Често той е причина да се увеличи риска от падане и вероятността от друго нараняване.

Сол: Големите количества приемана сол води след себе си до загуба на калций чрез урината. Не яжте повече от 1 ч.л. или 6 г сол на ден.

Кафе: Многото кофеин - повече от четири чаши силно кафе на ден - може да забави заздравяването на костите. Кафето е диуретична напитка, чрез която извеждате големи количества калций от организма. Същото важи и за чая.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Да се справим с ангината

Когато ангината е още в начален етап - гърлото е червено, преглъщането е съпроводено с болка, но все още няма покачване на температурата, е достатъчно да се направи гаргара със солен разтвор (една

Няма снимка

Рецептите на баба ще предпазят семейството от простуда и грип

През есента и зимата най-разпространени заболявания са острите респираторно-вирусни инфекции (ОРВИ). Те се предизвикват от вируси, затова приемането на антибиотици при тях е не само безполезно,

Няма снимка

Язва на стомаха - как да разпознаете проблема

Неправилното хранене, злоупотребата с кисели храни, стресът и тревожността са основната причина за възникване на язва на стомаха. За съжаление не са малко онези,

Няма снимка

Можем и без лекарства да свалим кръвното

Хипертонията, или както я наричаме високо кръвно налягане, е много често срещан здравен проблем. Заболяването е сериозна заплаха за здравето ни, тъй като увеличава риска от сърдечно-съдови проблеми.

Няма снимка

105-годишен си излекува перде на очите с мед и вода (Снимки)

105-годишният Георги Георгиев от с. Бенковски, който е най-възрастният в Пловдивския регион, вече вижда добре, след като успял да се отърве от перде с народна рецепта.

Няма снимка

Портокалите, зелената салата, доматите и краставиците - най-полезни за мозъка

Изследване на учени от Американската академия по неврология показа, че ежедневната консумация на сокове от богати на витамини плодове и зеленчуци позволява не само да се нормализира функционирането

Още от Фермер
Няма снимка

Идея от последния момент: колите с газова уредба да плащат само 1/2 данък

Още от началото на следващата година данъкът за автомобилите с газови уредби да е 50% от този, който трябва да бъде платен. Тази спешна промяна в закона за местните данъци са внесли в парламента

Няма снимка

Когато купувате тимол, гледайте срока на годност и цвета му

Обикновено производителят гарантира срок на годност 3-4 години при съхранение на тъмно и прохладно място, информират от zapchelite.eu. Внимание! Ако това не се спазва,

Няма снимка

Правят първият пазар само за български стоки в София

Първият пазар само за български стоки ще има в София. Той ще се намира в столичния квартал “Борово”, а идеята предстои да бъде одобрена от общинските съветници.

Няма снимка

Акценти при резитбата

. Резитбата на овощните дървета трябва да е приключила преди провеждането на зимното пръскане, което се прави през март. . По време на резитбата се отстраняват гъсеничните гнезда,

Няма снимка

Утре валежите в Западна България спират

И през следващото денонощие ще се задържи облачно, съобщи БТА. В Западна България валежите ще спират и облачността временно ще намалее. В сутрешните часове и през деня слаби валежи от сняг ще има в

Няма снимка

Гладните свине понасят по-леко пътуването до кланицата

Свинете лошо понасят транспортирането. Животните с пълни стомаси може да повърнат и да се задавят. Затова трябва да са гладни. Какви са предимствата на гладуването на свинете от 12 до 24 часа преди