InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019 Агробизнес 0     
Няма снимка
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Агробизнес
Няма снимка

От 17 юни е първият прием по новата мярка за инвестиции от лозарската програма

От 17 юни (понеделник) до 27 юни 2019 г. се отваря първият прием по новата мярка „Инвестиции в предприятия" от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2019-2023 г.

Няма снимка

Цените на зърното в САЩ се повишават

Вчера пазарите на зърно в САЩ продължиха растежа си на фона на дъждовно време в северната част на САЩ. Влажните метеорологични условия трябва да се поддържат най-малко още десет дни,

Няма снимка

Добри условия за пшеницата в Европа

Цените на пшеницата на Euronext все още се възползват от ръста на котировките, наблюдаван на американските пазари, но растежът се забавя малко, като се имат предвид по-добрите условия на културите в

Няма снимка

11 386 земеделски стопани получиха над 43,6 млн. лева по НАТУРА 2000

Държавен фонд „Земеделие“ изплати 43,626 млн. лева по мярка 12 ,,Плащания по Натура 2000 и Рамковата директива за водите" от ПРСР 2014-2020 г. Субсидиите постъпиха по сметките на 11 386 земеделски

Няма снимка

2.9% лихва по ипотечните кредити от "Агрион Финанс"

Промоционалните условия важат за първата година при теглене на заем в евро Във връзка с 5-годишнината си кредитиращото дружество „Агрион Финанс“ обяви промоционални условия по универсалните си

Няма снимка

Осигурени са 4 млн. лева за обезщетения от природни бедствия

Управителният съвет на фонд „Земеделие“ утвърди финансов ресурс за 2019 г. от 4 млн. лева по схема на държавна помощ „Помощ за компенсиране на щетите по земеделските култури,

Още от Фермер
Няма снимка

Предимства на директните домати

. При директното отглеждане на домати не се произвежда предварително разсад. . На сравнително по-малка площ се разполагат повече бройки. . Растенията не се нуждаят от опорна конструкция. .

Няма снимка

Вносните домати и краставици поевтиняха, но сиренето - по-скъпо

Индексът на тържищните цени /ИТЦ/, който отразява цените на хранителните стоки, падна тази седмица с 1,72 на сто до 1.509 пункта, отчита Държавната комисия по стоковите борси и тържищата /ДКСБТ/.

Няма снимка

Вносните домати и краставици поевтиняха, но сиренето - по-скъпо

Индексът на тържищните цени /ИТЦ/, който отразява цените на хранителните стоки, падна тази седмица с 1,72 на сто до 1.509 пункта, отчита Държавната комисия по стоковите борси и тържищата /ДКСБТ/.

Няма снимка

Днес ще е слънчево, температурите до 30 градуса

Днес ще бъде предимно слънчево, но в следобедните часове над планинските райони от Западна България ще се развие купеста облачност и на отделни места, главно в планините ще превали и прегърми,

Няма снимка

Двама мъже са загинали при инцидент в свинекомплекс в силистренското село Попина

Борис Димитров и Пенчо Драганов са загинали, падайки в шахта с фекалии в свинекомплекс в силистренското село Попина. Инцидентът е станал днес в сутрешните часове.

Няма снимка

Кучето лае без причина?

Можете да го отучите - с търпение и килограми лакомства Периодичното и безпричинното лаене действа на нервите и на най-търпеливия човек. Представете си какво и е на съседите, гостите и минувачите.