InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019 Агробизнес 0 12195
Няма снимка
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Агробизнес
Няма снимка

Приемат до 3 юли проекти по 3 извънредни мерки за 17 млн. лв. на рибарската програма

Министерство на земеделието, храните и горите (МЗХГ) отвори приеми на проектни предложения по три извънредни мерки от Програмата за морско дело и рибарство (ПМДР) 2014-2020 г. на стойност 17 млн

Няма снимка

Вносът на тропически биоплодове в ЕС расте, на зърнени биохрани намалява

Като цяло вносът на органични селскостопански и хранителни продукти остава стабилен в периода между 2018 г. и 2019. По отношение на продуктите през 2019 г

Няма снимка

Провалена ли е реколтата от аспержи в Германия?

0 В сектора няма работници, добивите са ниски, очакват се и първите фалити Жени Владинова Фермерите в Бавария, производители на аспержи, са под огромно напрежение

Няма снимка

Проекти за над 6 млн. лв. са одобрени по програмата за пчеларство

До 31 август се удължава срокът за изпълнение на дейностите по отделните мерки и за подаване на заявления за плащане 1761 проекта за над 6 млн. лв. са одобрени и по тях са изготвени договори за

Няма снимка

Още 103 млади фермери с договори по подмярка 6.1

Изпълнителният директор на ДФ „Земеделие“ – РА Васил Грудев подписа нови 103 договора по подмярка 6.1 „Стартова помощ за млади земеделски стопани" по ПРСР 2014-2020 г., съобщиха от ДФ "Земеделие"

Няма снимка

Безмесна ферма стартира кампания за борба с падащото доверие на потребителите

Доверието на потребителите в храненето ще се срине, тъй като хората са разтревожени от завръщането си в кръчми, барове и ресторанти, сочат проучвания на хранителната компания на базата на растения

Още от Фермер
Няма снимка

Комбинирани мерки за ефективна борба с червения овощен акар

За да се справите с червения овощен акар, е необходимо да се спазват добрите практики за отглеждане на дръвчетата. * Почвена обработка за унищожаване на растителните остатъци и осигуряване при

Няма снимка

Семинар за дигитализация събира малки стопани и преработватели в страната

На 06.06 - в гр. Рудозем, на 08.06 - в гр. Гоце Делчев Информационен семинар посветен на сдружаването и дигиталните услуги събира малки земеделски стопани и преработватели в град Гоце Делчев в

Няма снимка

Ларвата на морковената муха поврежда кореноплодите

Как да ги опазите  Ларвата на морковената муха прави ходове в кореноплодите, които придобиват ръждив цвят. Повредените моркови са безформени, безвкусни са

Няма снимка

Най-добритe зелени фуражи за свинете

Съветите на специалистите по хранене на свинете: Първо, заместете зелените фуражи на свинете със сочноплоди и кореноплоди И второ, използването на силажи при храненето на свинете има предимства

Няма снимка

Курсове за оператори на комбайн New Holland със сертификат Harvest Master организира Интерагри

На 11 – 12 юни - в търговско-сервизния комплекс на компанията в  Русе, на 15 – 16 юни - в Стара Загора. През юни Интерагри България организира майсторски курсове за оператори на комбайн New Holland

Няма снимка

40 местни фермери ще реализират стоката си пред магазини Лидл в София и Бургас през юни

Lidl стартира фермерски пазари като още една мярка за реализацията на продукция на регионални производители Лидл България стартира с организирането на фермерски пазари пред магазините си в София и