InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019 Агробизнес 0     
Няма снимка
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Агробизнес
Няма снимка

Центърът за оценка на риска: АЧС става опасна за свинекомплексите

Преди малко звеното пусна актуализирана научна оценка за разпространение болестта у нас и научно становище Прогнозата за хода на епизоотията АЧС през 2019 г.

Няма снимка

Търговишки арендатор съобщи отсега кога и къде ще плаща рентата

Ако всички арендатори действаха така, поземлените отношения щяха да се решават бързо На страницата на фирма АГРОЕЛИТ-Търговище вече е съобщено за всички заинтересовани собственици на земеделски земи,

Няма снимка

САЩ: Все повече липсват земеделски работници

Средната възраст на работниците, наети от американските фермери, непрекъснато нараства. Това съобщиха от американското министерство на земеделието (USDA), пише.

Няма снимка

Качествената пшеница ще засили конкуренцията между Украйна и Русия

Износът на пшеница от Черноморския регион (Украйна, Русия и Казахстан) ще нарасне през новата пазарна година 2019/20, с 4% до 63,2 млн. тона. Това се доказва от данни от проучване на 19 анализатори,

Няма снимка

Френски агрохолдинги се обединяват за "борба" с черноморското зърно

Френските аграрни обединения InVivo, Axereal и NatUp създадоха съвместно предприятие с цел повишаване на конкурентоспособността на външните пазари и борба с доминиране на зърното от Черноморския

Няма снимка

От 22 юли започва представяне на четири отворени мерки по рибарската програма

Стартират информационни дни за представяне на отворените мерки по ПМДР 2014-2020 г. Започват информационни дни за представяне на четири новооткрити мерки по Програмата за морско дело и рибарство

Още от Фермер
Няма снимка

Дъждовете удариха пчеларите, добивите от мед - слаби

Ниски добиви очакват производителите на мед в Пловдивско. Причината е, че от началото на пролетта досега времето не е било благоприятно за бранша. "Медът от акация, който е мощен имуностимулатор,

Няма снимка

Абсолютен температурен рекорд! 21 градуса в най-северната обитаема точка на Земята

Абсолютен температурен рекорд е бил измерен в най-северното обитавано място на Земята, Алърт в Канада - 21 градуса по Целзий, предаде Франс прес, като се позова на канадската метеорологична служба.

Няма снимка

Казахстан ще търси топ специалисти от света да ръководят КазАгро

Правителството на Казахстан трябва да предприеме радикални мерки по отношение на КазАгро и да помисли за привличането на чуждестранни специалисти към ръководството на националния аграрен холдинг,

Няма снимка

Рискът да се разпространи африканска чума по свинете в България е много висок

Рискът да се разпространи африканската чума по свинете на територията на България след последните случаи в Плевенска и Бургаска области е много висок.

Няма снимка

Разпознавате ли бактериалните болести по възрастните пчели

Ето четирите най–разпространени заболявания и тяхната диагностика, посочени от специалистите на pcheli.net. 1. Септицемия. Предизвиква се от бактерии (Pseudomonas aeruginosa),

Няма снимка

„Практикер” изгражда търговски център в Шумен

Наематели ще бъдат магазини за дамскa, мъжка и детска мода, за спортни облекла и дрогерия Първа копка за нов търговски център в Шумен направиха кметът Любомир Христов,