InteliFresh 2019: Веригите търсят български плодове и зеленчуци

12 февруари 2019 Агробизнес 0     
Няма снимка
1 2
 

На 22 февруари в Пловдив форумът отново ще събере производители, търговци и доставчици на технологии и услуги

“Български фермер” е медиен партньор на събитието

Стилиян Гребеничарски, ИнтелиАгро

За последните три години площите с овошки (без черупкови) в България се увеличиха с близо 7800 ха (28%), надминавайки 35 хиляди ха. Най-голям принос за този ръст имат сливите и черешите. Макар и от по-ниска база, площите с кайсии, вишни и круши също нарастват значително.

Навлизането на тези нови насаждения в плододаване и продължаващият инвеститорски интерес към създаване на още градини означават силна конкуренция между производителите за относително скромния български пазар. В същото време, малцина от тях имат мащаба и логистиката, за да изнасят.

Тази картина подчертава още повече значението на добрите канали за дистрибуция в страната и трайните бизнес отношения.

Именно създаването на устойчиви бизнес контакти и разширяването на възможностите за реализация на  продукцията са основните цели на InteliFresh 2019 - от градината до щанда. За да дадат тласък за растеж на стопанствата, организаторите (ИнтелиАгро в партньорство с Холандското посолство в България и с подкрепата на Банка ДСК) ще съберат на едно място български и чуждестранни търговци, които търсят родни плодове и зеленчуци.

Безспорно, най-активни и с най-голям потенциал за продажби са търговските вериги. Постепенно те се утвърдиха като водещи търговци на дребно в страната, а сектор плодове и зеленчуци не прави изключение. На InteliFresh 2019 ще бъдат представени и четирите най-големи по оборот търговски вериги в страната - Кауфланд, Лидл, МЕТРО и Билла - с общи годишни продажби от над 4 млрд. лева. Производителите на плодове и зеленчуци ще могат да се срещнат още с други двама значими пазарни играча - Фантастико и Т-Маркет.

Понякога отношенията между веригите и производителите се превръщат в спорна тема в публичното пространство, но в действителност двете страни имат нужда едни от други, за да растат и да печелят повече. InteliFresh има мисия да сближи позициите им, да подобри работата помежду им, така че повече ползи да имат не само производителите и търговците, но в крайна сметка и всички ние, като потребители.

Производителите на плодове и зеленчуци могат да намерят в лицето на търговските вериги дългосрочен партньор, по-големи обеми, редовни плащания, а често и по-високи цени от прекупвачите. Освен преките ползи, съвместната работа с веригите често е съпътствана с трансфер на know-how за по-добри производствени практики. Някои от веригите оказват съдействие на производителите, с които си партнират, при сертифициране по международни стандарти за качество - като Global Gap, например. В този смисъл работата с веригите се явява стъпка към следващото ниво на развитие на стопанствата - излизането на външни пазари.

Търговските вериги пък търсят активно български плодове и зеленчуци, не само поради по-евтината и удобна логистика и по-лесната комуникация, но и защото потребителите търсят местна продукция. Стъпвайки на това, веригите все по-активно залагат на работата си с родни производители като реклама пред клиентите си (виж каретата).

За българска продукция на InteliFresh 2019 на 22 февруари в хотел Санкт Петербург в Пловдив пристигат и чуждестранни търговци. След успешно представяне и сключени сделки, за втора година част от форума ще бъде MORE Bio Commerce - водеща компания за био и конвенционална продукция на пазарите в Румъния и Гърция. Доставчици от страната ще търсят и представителите за България на глобалния лидер в търговията с био продукция и съставки за ХВП - холандската TRADIN Organic.

Регистрирайте се на www.agroevents.eu за участие във форума и намерете пазар за вашите плодове и зеленчуци и вдъхновение за плановете си.

Кауфланд България

През 2018 г. търговската верига е продала над 90 000 тона плодове и зеленчуци на българския пазар, като голяма част от това количество е от местни градини. Според компанията, тенденциите през тази година са клиентите да търсят повече българско производство, повече био продукция и повече продукция, произведена по устойчив за околната среда начин. През 2018 г. Кауфланд е работила със 115 български производители - с 10% повече от предходната година. За 2019 г. амбицията е този брой да се увеличи с още 10% и затова ще търси нови партньорства на InteliFresh.

МЕТРО България

От 2017 г. МЕТРО България развива своята програма “Отгледано с грижа в България” за директно снабдяване с качествени и свежи български земеделски продукти от местни производители. В нея участват над 200 български производители, които без посредници доставят директно до 11-те магазина на компанията над 150 артикула плодове и зеленчуци. Компанията е най-големият търговец на едро в страната. По време на InteliFresh 2019, МЕТРО България ще търси българска продукция за своите близо 400 000 бизнес клиенти.

БИЛЛА България

През 2012 г. БИЛЛА България започва проекта си за директна работа, без посредници, с български производители на плодове и зеленчуци - “Градините на БИЛЛА”. Днес обхватът на програмата е над 150 градини. Веригата работи директно с над 30 български производители, а през 2018 г. е закупила местни плодове и зеленчуци за 25 млн. лева. В зоната за b2b срещи на InteliFresh 2019 компанията очаква да намери нови попълнения за растящия обем и асортимент на “БИЛЛА градини”.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Агробизнес
Няма снимка

Млад фермер зърнопроизводител прави дестилерия за маслодайни

Станчо Станчев разширява бизнеса и инвестициите само с лични средства Ивона Величкова Продължаваме представянето на успяващи млади хора, които достойно следват стъпките в агробизнеса на своите

Няма снимка

Икономическият и социален съвет на България настоява да не се режат средства от ОСП

Това се казва в приета рeзолюция относно многогодишната финансова рамка на ЕС за 2021-2027 г., приета от Икономическият и социален съвет /ИСС/ към Министерски съвет.

Няма снимка

Аграрният университет в Пловдив среща бизнеса със студентите на 23-и април

Среща на бизнеса и студентите от Аграрен университет - Пловдив организира ръководството на учебното заведение. Събитието под надслов „Бизнесът в подкрепа на образованието“ ще е на 23 април 2019 г.

Няма снимка

Търсенето на картофи расте

Географска диверсификация на производството препоръчват експертите от Rabobank Алма Давидова Бизнесът с картофи остава с растящ тренд, от който се възползват както производителите,

Няма снимка

Обучават ветеринарни техници с помощ от бизнеса и институт

Възпитаниците на Професионалната гимназия по ветеринарна медицина и селско стопанство "Св. Георги Победоносец" в град Костинброд получават добри умения и подготовка,

Няма снимка

Как да се отгледа маслодайна роза 2019 и как ще се подпомагат фермерите

Утре в град Панагюрище ще се проведе среща-семинар с участието на местния офис на Националната служа за съвети в земеделието /НССЗ/ и Института по розата и етеричномаслените в Казанлък на темата за

Още от Фермер
Няма снимка

До 23% под нивата отпреди година са площите за реколтиране с есенни култури

От 1,2% до 23% под нивата отпреди една година са площите за реколтиране с основните есенни култури, според оперативните данни  на Министерствотона земеделието към 11 април.

Няма снимка

До 19 градуса в петък, през уикенда - по-хладно

Атмосферното налягане ще се задържи по-високо от средното за месеца, в следобедните часове слабо ще се понижи. През следващото денонощие облачността ще е променлива, често значителна.

Няма снимка

Във вторник - семинар на НССЗ за зеленчукопроизводители в гр. Любимец

На 23 април 2019 г. в гр. Любимец (Хасковско) ще се проведе съвместна информационна среща - семинар на Национална служба за съвети в земеделието (ТОО - Хасково) и Аграрен университет - Пловдив на

Няма снимка

Откраднаха 5000 лева от чувал с вълна в шуменско село

Укрити в чувал с вълна пари изчезнаха в шуменското село Тушовица, съобщиха от полицията. 69-годишна жена е подала сигнал, че от дома ѝ е извършена кражба на сумата от 5000 лева.

Няма снимка

Да спасиш овца с риск за живота си

По време на разходка в националния парк Пембрук-Кост в Уелс британката Андреa Уилямс става свидетелка на невероятен акт на доброта. В стръмна скалиста местност с риск за живота си мъж спасява от

Няма снимка

Хванаха един тон риба без документи в Джебел

Превоз на 1 тон риба без необходимите документи са установили джебелски полицаи в хода на специализирана операция за противодействие на престъпността в малките и отдалечени населени места.