Спанак, диня и авокадо срещу високо кръвно налягане

08 март 2019 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
 

Ако не се лекува, високото кръвно налягане може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да предприемат известни промени в начина си на живот или хранене.

Една от промените, препоръчана от експерти от британската Национална здравна служба, е в менюто да присъстват пет определени храни - черен боб, сладки картофи, спанак, диня и авокадо, пише в. "Дейли експрес".

Като част от балансираното и здравословно хранене специалистите съветват да се консумират богати на калий храни, които противодействат на неблагоприятните ефекти от солта върху кръвното налягане.

Деликатният баланс между натрия и калия, който играе роля за регулирането на кръвното налягане, може да се постигне чрез консумацията на повече плодове и зеленчуци, и в частност на черен боб, сладки картофи, спанак, диня и авокадо.

Съдържанието на калий във въпросните продукти според SELF Nutrition Data е следното:

- Черен боб - една купичка (172 г) осигурява 611 мг калий

- Сладки картофи - един картоф със среден размер съдържа 541 мг калий

- Спанак - една купа замразен спанак съдържа 540 мг калий

- Диня - 572 г диня осигуряват 640 мг калий

- Авокадо - половин авокадо (100 г) съдържа 487 мг калий.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Как се променя тялото ни, когато престанем да ядем бял хляб

Хлябът е една от любимите храни на много хора, без която дори не сядат на масата. Този въглехидратен продукт има колкото полезни за нашето тяло свойства, толкова и вредни, от гледна точка на тези,

Няма снимка

Лекари: По-малко от 6 часа сън застрашават здравето на сърцето

Хората, които спят по-малко от 6 часа на денонощието, са изложени на по-голям риск от развиване на исхемична болест на сърцето, пише в. "Сън". Изданието се позовава на изследването на екипа на проф.

Няма снимка

Какви са ползите на мурсалския чай

Мурсалският чай е многогодишно растение. Смята се за билка с несравнима лековита сила. Известен е още като планински, пирински, алиботушки и шарпланински чай.

Няма снимка

Доказано: Комарите обичат потния, с нулева кръвна група, възрастния и бременната

Комарите са привличани различно според кръвната група на хората и за тях е най-вкусна нулевата. Това установиха учени от град Томск в Сибир, съобщава сайтът "Лайф".

Няма снимка

Кои са най-полезните плодове и зеленчуци през август?

Специалисти от московската Държавна инспекция за качеството на селскостопанските продукти, суровини и храни (MosGIK) съветват през август да се консумират пъпеши,

Няма снимка

Пропуснатата закуска увеличава риска от затлъстяване

Учени от университета в Сао Пауло, Бразилия, и техни европейски колеги установиха, че пропускането на закуската е свързано с риск от затлъстяване, преждевременна поява на диабет тип 2 и

Още от Фермер
Няма снимка

Нови 46 лалугера вече живеят в Западна Странджа

Общо 46 европейски лалугера бяха уловени в района на Сливен и освободени в последната останала колония на вида в Натура 2000 зона „Западна Странджа“ през изминалия месец.

Няма снимка

Позиция: Оценката ми за естествените свищеви майки е категорична!

"Пиша този материал по повод на статията „Истината на професора за свищевите пчелни майки", отпечатан в бр. 126 на вестник "Пчела и кошер". Изказвам свое мнение,

Няма снимка

Шоколадов тарт без печене

Продукти: 24 (2 пак.) слепени шоколадови бисквитки с крем (за блата), 55 г масло (за блата), 240 мл сладкарска сметана (за пълнеж), 170 г млечен шоколад (за пълнежа),

Няма снимка

Основните правила на присаждането са:

. Присаждането трябва да се прави в по-хладни и облачни дни. . Най-добре е да става много рано сутрин или късно вечер, когато температурите са по-ниски. .

Няма снимка

Планетата губи рапица: глобалните резерви ще спаднат с 11%

В края на сезон 2019/2020 запасите от рапица на планетата могат да достигнат 6,72 милиона тона. Това е с 11% по-малко от настоящия сезон (7,6 милиона тона).

Няма снимка

Кои продукти намаляват риска от рак при пушачите

Добавянето на богати на флавоноиди храни в ежедневното ви меню намалява риска от рак и сърдечни заболявания. Това доказват резултатите от проучване в Дания, което публикува списанието Nature.