Свързаните и автономните технологии правят живота на фермера по-лесен

02 април 2019 Агротехника 0     
Няма снимка
1 2 3 4
 

Използването на цифрови технологии за подобряване на земеделските процеси намалява разходите, подобрява точността и повишава ефективността

През следващите години автоматизацията и безпилотната технология се очертават като основни области на развитие при тежките превозни средства и пътническия транспорт. Но има една сфера от автомобилната индустрия, която изпреварва с години основната търговска индустрия и вече улеснява живота на операторите и шофьорите.

Всъщност не става дума за Google, с добре документирания автомобил без шофьор (автономните коли на Google са част от пътното движение в Калифорния от миналата година), нито за някой от производителите на автономни совалки, които са водачи на революцията, ако става въпрос за безпилотна технология.

Похвалата трябва да отиде при американския производител на трактори John Deere, чиито известни зелено-жълти селскостопански машини използват изкуствен интелект, GPS, камера и радарна технология за работа с известна степен на автономност в продължение на повече от две десетилетия.

В началото на тази година производителят на селскостопанско оборудване имаше щанд на Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас. Това е водеща световна изложба за технологии, където очите на медиите често са фокусирани върху най-новите иновации за телефони, компютъри или домашно забавление.

Гигантски зелен комбайн едва ли е това, което очаквате да бъде под светлината на прожекторите на подобно събитие. Но той представя технологии като автономно шофиране и точни GPS данни, поставяйки тяхната роля в днешния живот на фермата в светлината на прожекторите.

“Намирането на квалифицирана работна ръка в селските райони става все по-трудно и фермерите виждат автономното шофиране като инструмент, който им помага да наемат по-малко квалифицирани оператори за да работят в кабината”, каза Диана Ковар, директор на John Deere за производство и прецизност на селскостопанските машини. “Разбирането как да се използват цифрови технологии за подобряване на земеделските процеси намалява разходите, подобрява точността и повишава ефективността.”

Докато сегашното законодателство предвижда цялата селскостопанска техника да работи с човешко участие, пълна или частична автоматизация прави живота на оператора много по-лесен.

Всеки нов трактор John Deere сега има някаква форма на вградена автономия чрез системата AutoTrac, която използва GPS, за да начертава маршрути през полетата и гарантира, че машината покрива цялата площ.

Най-новото творение на компанията, което още повече тества границите на електрификацията и автоматизацията, е трактор, предназначен за използване само на полето, но който се захранва от конвенционален щепсел вместо от батерия. Кабелът с дължина 1 километър му позволява да работи на поле, което обаче не е далеч от източник на енергия.

Първият в света електрически трактор няма никакви батерии, а само електрически мотор с мощност от 200 kWh, който задвижва оста. Автономната технология на John Deere е това, което гарантира, че тракторът няма да има никакви инциденти, като стъпкване на собствения си кабел.

Очевидно, превозните средства с кабели няма да имат бъдеще при автомобилния транспорт, но за приложения в предварително определена област (като работа на летището или складови операции) това е жизнеспособна опция без емисии, която ще бъде по-евтина и изисква много по-малка инфраструктурна инвестиция от батерийно-електрическите превозни средства.

Не само John Deere води еволюцията на безпилотни трактори. От своя страна, Case IH разработва по-тежкотоварни автомобили, предназначени за мащабни селскостопански операции.

“В днешната агрономична икономика производителите знаят, че трябва да се съсредоточат върху постигането на най-високо ниво на ефективност, ако искат да растат и да успеят,” каза маркетинг директорът на Case IH Том Дийн. “Затова засилваме фокуса си върху съчетаването на модерни технологии и агрономически дизайн в стремежа към високоефективно земеделие.”

Case IH представи своята автономна концепция за трактор на шоуто Farm Progress в Бун, Айова, разработена заедно със собственика на IVECO и New Holland - CNH Industrial.

“Като част от нашия иновационен процес, сме си партнирали със CNH Industrial, за да разработим този високоефективен селскостопански трактор, да покажем какво може да направи и да видим реакцията на производителите”, казва Лео Босе, маркетинг мениджър на Case IH. “Просто искаме да знаем колко интерес имат производителите в автоматизацията и какво друго биха искали да видят от нас. Това не е стартиране на продукт по никакъв начин. Но със сигурност може да доведе до едно или няколко такива.”

Чрез използването на радар, LiDAR (светлинни изображения, откриване и определяне на обхвата) и на видеокамери, превозното средство може да усети неподвижни или движещи се препятствия по пътя си и да спре самостоятелно, докато операторът, уведомен чрез аудио и визуални сигнали, възложи нов път. Автомобилът също ще спре незабавно, ако GPS сигналът или данните за местоположението се загубят или ако ръчният стоп бутон е натиснат. Задачите на машината могат също да бъдат модифицирани в реално време с дистанционен интерфейс или автоматично предупреждение за времето.

“Автономен трактор като този би могъл безпроблемно да се интегрира в съществуващ парк от селскостопански машини, с минимални оперативни промени”, каза Бозе. “Много автономни превозни средства биха могли да работят в една област или в отделни области, по една и съща или поредни задачи. Това позволява на човек, работещ без служители, да управлява множество трактори или да допълва много големи операции, при които е предизвикателство намирането на достатъчно квалифицирани работници.”

В много по-малък мащаб, през октомври миналата година, японският производител Yanmar представи два нови модела, Auto Tractor и Robot Tractor.

Първият е превозно средство с оператор и самостоятелно работещи функции, а второто е първият напълно автономен безпилотен трактор, който се продава в търговската мрежа.

Оборудвана с мрежата за информация и комуникации на Yanmar, която използва прецизни данни за позициониране и роботна технология, съчетана с автономната си технология “SMARTPILOT”, тракторите-роботи са предназначени да подобрят ефективността на управлението на фермата, да спестят разходи за труд и да работят напълно независимо от човека. Тракторите на Yanmar са най-малкото и най-евтиното внедряване на безпилотна технология, но сегашното законодателство на други пазари им пречи да се продават извън Япония.

“Yanmar е готова да достави земеделието на 21-ви век, да подобри начина на живот и да осигури добавена стойност за земеделските производители от Югоизточна Азия”, каза президентът на Yanmar Agribusiness Corporation Хироаки Китаока.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Агротехника
Няма снимка

Оптиком пуска ограничена бройка комбайни Rostselmash на премиум цени

Жътвата тази година се очертава да е по-трудна от нормалното заради падналите многобройни дъждове и стесняването на прозореца от време, в което зърнопроизводителите трябва да приберат реколтата от

Няма снимка

Фермер изобрети оригинална двукамерна балировачка

Ръсти Инскийп от Вирджиния проектира и изгради система за балиране, която почти утрои продукцията на фермата му Желаещ да увеличи темпото на производство на сено на малки бали,

Няма снимка

Техноакадемия: 4 съвета за жътва

Сезонът на жътвата е един от най-натоварените периоди за земеделеца, в който комбайнът е подложен на много високо натоварване и риск от непредвидени повреди.

Няма снимка

Инж. Рашид Узунов: Клиентите търсят инвентар, съобразен с нашите агротехнически условия

Всяка машина на “Раломекс”, която има някакво подобрение, е следствие на обратната връзка със земеделските производители Ивона Величкова Наскоро имахме удоволствието да поговорим с инж.

Няма снимка

Дроновете - по-малки, по-мощни, но по-умни и по-работоспособни

Европейската комисия изготви правила за експлоатацията на безпилотни летателни средства От 2020 г. операторите ще бъдат регистрирани от националните органи Екип на в.

Няма снимка

Инвентар, с който се получава продуктивност, скорост и капацитет

Повечето български фермери са отворени към новостите, добре са запознати с машините и инвестират в такива, които могат да им дадат най-добрите резултати,

Още от Фермер
Няма снимка

Производството на пчелни-майки е 120 дни

Началото се определя от естествения процес при пчелите роенето, който съвпада горе-долу с началото на пролетта. Тази година може да се каже, че годината е ройлива,

Няма снимка

Потребителите ще консумират ли ГМ храни, ако знаят повече за тях?

Учени отговориха на въпроса „Дали потребителите ще консумират генетично модифицирани храни, ако разберат науката зад тях?“, съобщава Агробиоинститут. Психолози и биолози от Университета на Рочестър,

Няма снимка

Комитетът по наблюдение на селската програма ще увеличи утре бюджета на преработвателите

На заседанието ще одобрят и критерии за веригата на доставки Сред точките в дневния ред на предстоящото заседание на комитет по наблюдение на ПРСР, който ще се проведе утре, 20 юни,

Няма снимка

Липса на желязо причинява хлороза

Хлорозата при дръвчетата може да се дължи и на недостиг на желязо. Най-често в практиката това се наблюдава при отглеждане на дръвчета на силно алкални почви.

Няма снимка

В град Лозница ще покажат малинокомбайни и модерно предприятие за замразяване

На 10 и 11 юли в град Лозница ще се проведе традиционното национално изложение, придружено с фестивал на малината, съобщиха от Асоциацията на малинопроизводителите и ягодоплодните.

Няма снимка

ЕК ще насърчава дигитализацията с повече средства и по-малко бюрокрация

ЕС има възможност да стане световна класа в иновациите, но трябва да сменим подхода. Европа има чудесна научна база, но за да сме конкурентоспособни, трябва да въвеждаме повече дигитални технологии