Свързаните и автономните технологии правят живота на фермера по-лесен

02 април 2019 Агротехника 0     
Няма снимка
1 2 3 4
 

Използването на цифрови технологии за подобряване на земеделските процеси намалява разходите, подобрява точността и повишава ефективността

През следващите години автоматизацията и безпилотната технология се очертават като основни области на развитие при тежките превозни средства и пътническия транспорт. Но има една сфера от автомобилната индустрия, която изпреварва с години основната търговска индустрия и вече улеснява живота на операторите и шофьорите.

Всъщност не става дума за Google, с добре документирания автомобил без шофьор (автономните коли на Google са част от пътното движение в Калифорния от миналата година), нито за някой от производителите на автономни совалки, които са водачи на революцията, ако става въпрос за безпилотна технология.

Похвалата трябва да отиде при американския производител на трактори John Deere, чиито известни зелено-жълти селскостопански машини използват изкуствен интелект, GPS, камера и радарна технология за работа с известна степен на автономност в продължение на повече от две десетилетия.

В началото на тази година производителят на селскостопанско оборудване имаше щанд на Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас. Това е водеща световна изложба за технологии, където очите на медиите често са фокусирани върху най-новите иновации за телефони, компютъри или домашно забавление.

Гигантски зелен комбайн едва ли е това, което очаквате да бъде под светлината на прожекторите на подобно събитие. Но той представя технологии като автономно шофиране и точни GPS данни, поставяйки тяхната роля в днешния живот на фермата в светлината на прожекторите.

“Намирането на квалифицирана работна ръка в селските райони става все по-трудно и фермерите виждат автономното шофиране като инструмент, който им помага да наемат по-малко квалифицирани оператори за да работят в кабината”, каза Диана Ковар, директор на John Deere за производство и прецизност на селскостопанските машини. “Разбирането как да се използват цифрови технологии за подобряване на земеделските процеси намалява разходите, подобрява точността и повишава ефективността.”

Докато сегашното законодателство предвижда цялата селскостопанска техника да работи с човешко участие, пълна или частична автоматизация прави живота на оператора много по-лесен.

Всеки нов трактор John Deere сега има някаква форма на вградена автономия чрез системата AutoTrac, която използва GPS, за да начертава маршрути през полетата и гарантира, че машината покрива цялата площ.

Най-новото творение на компанията, което още повече тества границите на електрификацията и автоматизацията, е трактор, предназначен за използване само на полето, но който се захранва от конвенционален щепсел вместо от батерия. Кабелът с дължина 1 километър му позволява да работи на поле, което обаче не е далеч от източник на енергия.

Първият в света електрически трактор няма никакви батерии, а само електрически мотор с мощност от 200 kWh, който задвижва оста. Автономната технология на John Deere е това, което гарантира, че тракторът няма да има никакви инциденти, като стъпкване на собствения си кабел.

Очевидно, превозните средства с кабели няма да имат бъдеще при автомобилния транспорт, но за приложения в предварително определена област (като работа на летището или складови операции) това е жизнеспособна опция без емисии, която ще бъде по-евтина и изисква много по-малка инфраструктурна инвестиция от батерийно-електрическите превозни средства.

Не само John Deere води еволюцията на безпилотни трактори. От своя страна, Case IH разработва по-тежкотоварни автомобили, предназначени за мащабни селскостопански операции.

“В днешната агрономична икономика производителите знаят, че трябва да се съсредоточат върху постигането на най-високо ниво на ефективност, ако искат да растат и да успеят,” каза маркетинг директорът на Case IH Том Дийн. “Затова засилваме фокуса си върху съчетаването на модерни технологии и агрономически дизайн в стремежа към високоефективно земеделие.”

Case IH представи своята автономна концепция за трактор на шоуто Farm Progress в Бун, Айова, разработена заедно със собственика на IVECO и New Holland - CNH Industrial.

“Като част от нашия иновационен процес, сме си партнирали със CNH Industrial, за да разработим този високоефективен селскостопански трактор, да покажем какво може да направи и да видим реакцията на производителите”, казва Лео Босе, маркетинг мениджър на Case IH. “Просто искаме да знаем колко интерес имат производителите в автоматизацията и какво друго биха искали да видят от нас. Това не е стартиране на продукт по никакъв начин. Но със сигурност може да доведе до едно или няколко такива.”

Чрез използването на радар, LiDAR (светлинни изображения, откриване и определяне на обхвата) и на видеокамери, превозното средство може да усети неподвижни или движещи се препятствия по пътя си и да спре самостоятелно, докато операторът, уведомен чрез аудио и визуални сигнали, възложи нов път. Автомобилът също ще спре незабавно, ако GPS сигналът или данните за местоположението се загубят или ако ръчният стоп бутон е натиснат. Задачите на машината могат също да бъдат модифицирани в реално време с дистанционен интерфейс или автоматично предупреждение за времето.

“Автономен трактор като този би могъл безпроблемно да се интегрира в съществуващ парк от селскостопански машини, с минимални оперативни промени”, каза Бозе. “Много автономни превозни средства биха могли да работят в една област или в отделни области, по една и съща или поредни задачи. Това позволява на човек, работещ без служители, да управлява множество трактори или да допълва много големи операции, при които е предизвикателство намирането на достатъчно квалифицирани работници.”

В много по-малък мащаб, през октомври миналата година, японският производител Yanmar представи два нови модела, Auto Tractor и Robot Tractor.

Първият е превозно средство с оператор и самостоятелно работещи функции, а второто е първият напълно автономен безпилотен трактор, който се продава в търговската мрежа.

Оборудвана с мрежата за информация и комуникации на Yanmar, която използва прецизни данни за позициониране и роботна технология, съчетана с автономната си технология “SMARTPILOT”, тракторите-роботи са предназначени да подобрят ефективността на управлението на фермата, да спестят разходи за труд и да работят напълно независимо от човека. Тракторите на Yanmar са най-малкото и най-евтиното внедряване на безпилотна технология, но сегашното законодателство на други пазари им пречи да се продават извън Япония.

“Yanmar е готова да достави земеделието на 21-ви век, да подобри начина на живот и да осигури добавена стойност за земеделските производители от Югоизточна Азия”, каза президентът на Yanmar Agribusiness Corporation Хироаки Китаока.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Агротехника
Няма снимка

Нов подход помага на клиентите по-лесно да разберат машините

Massey Ferguson си е поставила за цел да бъде най-модерно развитата структура през следващите няколко години по отношение на дигитализация на процесите и въвеждане на модерни технологии Ивона

Няма снимка

Повече товарачи, но по-малко комбайни са регистрирани от началото на годината

Излезе традиционната статистика на сектор Контрол и техническа инспекция към Министерство на земеделието, храните и горите за нови регистрирани машини от началото на годината до края на март.

Няма снимка

Защо е важно да мислите за резервните части още преди да ви потрябват

Земеделието е постоянна инвестиция на време и средства, за чиято защита е най-добре да се доверите на сигурен сервиз Ивона Величкова Определящо условие за покупката на техника в днешно време е дали

Няма снимка

Роботът за плевене FarmWise е създаден за широкомащабно производство

Калифорнийската технологична фирма FarmWise е разработила автономен робот за плевене, който е тестван в насаждения от карфиол и маруля. Устройствата се движат сами през полето и използват изкуствен

Няма снимка

Как се правят по-малко разходи при по-висока производителност

Селскостопанските гами на Manitou, универсални и икономични, продължават да се развиват стремглаво Екип на в. "Български фермер" Париж - София Наред с всички останали новости, показани на SIMA 2019,

Няма снимка

Предсезонната поддръжка на вашия комбайн е сигурна инвестиция

По време на жътва частите на вашия комбайн са подложени на постоянно натоварване. За постигане на по-висока производителност и за да гарантирате спокойната си работа на полето,

Още от Фермер
Няма снимка

Боровинките и ябълките в Чили изпитват топлинен стрес

Реколтата от боровинки и ябълки в Чили може да бъде унищожена от анормална топлина, поради която растенията изпитват топлинен стрес. Заради топлината износът на боровинки намалява,

Няма снимка

Защо да изхранвате на носачките едро смлян зърнен фураж?

Продължителният процес на намиране и изяждане на храната (ровене на постелята и кълване) доставя голямо удоволствие на кокошките. При безклетъчните системи на отглеждане това поведение се стимулира

Няма снимка

Утре ще превали на места, температурите до 18 градуса

Атмосферното налягане ще е по-високо от средното за месеца, през деня ще се задържи почти без промяна, предава БТА. През следващото денонощие облачността над страната ще е разкъсана, често значителна.

Няма снимка

Рибен кебап с дребни лукчета

Продукти: 1 кг риба, 100 мл олио, 2 глави кромид лук, 300 г арпаджик, 1 глава чесън, 20 г брашно, 20 г доматено пюре, 70 мл вино, 100 г гъби, червен пинпер, магданоз, чубрица,

Няма снимка

Каракачански кучета и овце показват в с. Железница, край София

Национална изложба на Каракачански кучета ще се проведе на 20 април 2019г. от 11.00ч. на стадиона на с.Железница, край София, съобщават организаторите от Международната Асоциация Каракачанско куче и

Няма снимка

Ползите от строителната рамка

Строителната рамка се използва освен за отглеждане на пило и складиране на мед и за други допълнителни дейности, произтичащи от желанията на пчеларите, напомнят от pchelar.net.