Два ключа от MF стратегията, която води към агроуспеха

02 април 2019 Агротехника 0     
Няма снимка
1 2 3 4 5 6
 

Станчо Станчев, универсалният земеделец, работи само с първокласни нови машини на Massey Ferguson

На БАТА АГРО невижданото чудо и голямата атракция ще бъде супер зърнокомбайнът IDEAL

26 март беше голям ден и за Варекс, и за Massey Ferguson, и за българското фермерство. В базата на фирмата край Пловдив истински десант направиха четирима мениджъри от висшето ръководство на Massey Ferguson.

Сред тях бяха Тиери Лот, вицепрезидент и изпълнителен директор и Франческо Куаранта, вицепрезидент продажби, маркетинг и управление на продуктите на най-разпознаваемия бранд. Гости от такъв висок ранг май не бяха идвали при своя отличен дилър и партньор Варекс. Заедно те произведоха три новини с ориентация към земеделските производители в България и техните намерения за следващите няколко години.

Не по хронология те са:

българският фермер Станчо Станчев от Чирпан получи не един, а два ключа за два превъзходни трактора Massey Ferguson, закупени от Варекс

водещите екипи на Massey Ferguson и Варекс стартираха безпрецедентна кампания за цялостно представяне пред нашата земеделска общност на новата си стратегия и на най-новия, модерен и високопродуктивен зърнокомбайн IDEAL, който ще има своята източноевропейска премиера на БАТА АГРО 2019

- Станчев посрещна сърдечно журналиситическата рота, отразяваща тройната проява, организирана от Варекс, в своя стопански двор в селището Медово, Чирпанско. Показа им обновения си с техника от Massey Ferguson и Challenger машинен парк и съобщи, че в през май т.г. ще открие официално работещата вече дестилерия с висок капацитет за производството на масло от рози, лавандула, кориандър и други маслодайни култури.

Три в едно! Рядко в днешната ни земеделска действителност, обрулена от всякакви катаклизми, природни и пазарни, се случва такъв троен новинарски удар. Да, производители и вносители на агротехника са доволни. И земеделските стопани от този край - също. А и пресата получи своя заслужен дял информация от първа ръка.

Събитието т.е. денят на новините започна в многофункционалния, обзаведен по всички канони на дизайнерското изкуство и технологии търговско-сервизен център на Варекс, разположен край автомагистрала Тракия.

- Днес е знаменателен ден за Варекс. Както всички знаете, миналата година отпразнувахме 25 години от създаването на фирмата. След около две седмици ще отбележим и 5 години от сключването на нашия договор за представителството на световния бранд Massey Ferguson на територията на България, приветства гостите Иван Масларов, управител и съдружник във фирмата.

В тази връзка, продължи той, при нас на специално посещение дойдоха вицепрезидентът и изпълнителен директор на Massey Ferguson Тиери Лот и вицепрезидентът на Massey Ferguson Франческо Куаранта и още техни колеги.

Заедно полагаме основите на още по-тясно сътрудничество и още по-плодотворно развитие на бранда на българския пазар, отбеляза Масларов. Ние не сме тук, за да показваме какво сме направили в миналото, а за да дадем ясна декларация какво смятаме да осъществим в близко и далечно бъдеще, а то е: непрестанно развитие, продължаване на сериозните инвестиции, които правим на пазара и тясно сътрудничество с нашите основни партньори от корпорацията AGCO в развитието на марката Massey Ferguson, подчерта той.

На професионално и динамично организираната пресконференция Тиери Лот изложи и обоснова основните елементи на новата стратегия на бранда MF:

- Първото, което искам да кажа, е колко съм горд да бъда тук днес. При този изключително професионален дистрибутор, който отразява всичките ни изисквания, заяви Тиери Лот. Той разказа на присъстващите историята за растежа, като подчерта, че растежът не е нещо, което човек да прави сам. Затова Massey Ferguson през 2017 г. създаде стратегическа програма, наречена

“Да растем заедно през следващите 5 години”

В нея има три основни акцента: клиентите, дистрибуторите и служителите. Както във всяка една програма, и тази си има поставени цели - за следващите 5 години това е постигането на пазарен дял от 10% при тракторите за целия регион на Европа и Близкия изток и 4% при комбайните. Тъй като всички наши партньори са в процес на инвестиция при работата си с нас, включително Варекс, нормално е да ни бъде зададен въпросът за това каква визия имаме за съвместна работа през следващите години. И ако си поставим хоризонт 2027 г., тогава целите ни биха били 15% пазарен дял при тракторите и 8% при комбайните.

Най-важното, според нас, е да направим генерална модернизация на подхода при представяне на продукти и услуги на крайните клиенти посредством модерни дистрибутори. Всичко трябва да става, като се прилагат модерни технологии на предлагане и услуги в ежедневната работа на дистрибуторите по места.

Добрите дистрибутори няма как да бъдат задържани, ако фирмите не разполагат с перфектното продуктово предлагане, т.е. най-добрата комбинация от пълна гама продукти, предназначени за земеделските стопанства в страната. В това отношение Massey Ferguson неспирно инвестира в нови разработки за подобряване на нивото и спецификацията на своите продукти, така че те да бъдат неразривна част от все повече и повече стопанства по света.

Фундаментално в целия този процес естествено е качеството. В крайна сметка, всичко се върти около подобряване качеството на нашите продукти. Но има ли начин да се постигнат зададените резултати от растеж на пазарния дял без да се направи промяна в организацията?, попита той.

Отговорът е еднозначен: НЕ! Първите ни стъпки в това отношение датират от началото на 2018 г., когато нашият бранд беше преориентиран към организация, която е продуктово ориентирана, т.е. насочена изключително около процеса на производството на нашите машини, към смяна на фокуса и ориентация към нуждите на клиентите.

Последното, но във всички случаи не по важност, в което фирмата инвестира като основен начин за подобряване на представянето си, е дигитализацията.

В процеса на комуникация от клиента през дилъра/дистрибутора до производителя комуникират всеки с всеки. В този смисъл фирмата ни си е поставила за цел да бъде най-модерно развитата структура въобще през следващите няколко години по отношение на дигитализация на процесите и въвеждане на модерни технологии, подчерта г-н Лот. Какви са резултатите след близо 2 години работа по новата стратегия? Те еднозначно са положителни, тъй като за този период прирастът в развитието е в порядъка на около 14% към днешна дата. През тази година, съдейки по начина, по който се развива потокът от поръчки към фабриката и въобще генерално процесите, считаме, че ще отбележим допълнителен растеж в нашето представяне. Така че определено новата стратегия функционира. Това, разбира се, е благодарение на дистрибуторите ни, които допринасят съществено в реализацията на нашите идеи и планове, заключи Лот.

След неговия кратък анализ на целите на бранда за следващите пет години беше произведена и първата голяма новина на събитието. Вицепрезидентът Франческо Куаранта съобщи на участниците в пресконференцията, че фирма Варекс е избрана и е натоварена с твърде отговорната мисия да представи на българските фермери

IDEAL, новият флагман на комбайните на Massey Ferguson, най-съвършената към днешен ден машина за жътва. Зърнокомбайнът от най-ново поколение беше представен с огромен успех през февруари на световното изложение SIMA 2019 в Париж. Той каза:

- Варекс са наистина разпознаваема фирма на българския пазар, най-вече по линия на представяне на новите продукти и следпродажбената им поддръжка. И точно това е причината да вземем решение най-авангардният продукт, който се произвежда в рамките на Massey Ferguson, с най-високите технологии и най-голям размер на единична продуктова инвестиция по отношение на разработката в рамките на корпорацията AGCO, да бъде представена именно от Варекс. Става дума за зърнокомбайна IDEAL, чиято премиера за България ще бъде на изложението БАТА АГРО през май.

Представянето на тези впечатляващи машини е свързано с много сериозно вътрешно фирмено обучение, което Massey Ferguson предоставя на своите дистрибутори. То е на различни нива - бронзово, сребърно, златно и платинено.

Точно платинено е нивото избрано за Варекс, фирма, гарантираща най-високо качество на представяне както на продуктите, така и на поддръжката им, обясни Куаранта.

- Това е първото посещение на такова високо ниво от Massey Ferguson, което при това става по тяхна инициатива, сподели специално за читателите на в."Български фермер" Елисавета Маркова, управител на Варекс. Имаме богат опит в налагане на продукти и в момента се готвим много сериозно за представянето на тази наистина важна иновативна машина - продуктово, сервизно и с оператори, уточни тя. В стратегията ни за годината един от основните фокуси е работата с цялата гама на Massey Ferguson. За нашите клиенти е важно да знаят абсолютно всичко и да познават много добре огромните възможности на тази най-известна марка. Ние наистина се убедихме, че машините ѝ са много добри и качествени, на най-високо технологично ниво, развиващи се постоянно. Екипът на Massey Ferguson се състои от хора, които мислят за бъдещето и ние им се доверяваме напълно. Те на нас също. Като цяло сме замислили много изненади

в нашата експозиция на БАТА АГРО. Използвам тази среща, за да съобщя на клиенти, партньори и фенове: очаквайте интересни неща от Варекс на панаира край Стара Загора, заяви г-жа Маркова.

След пресконференцията в базата на компанията ние журналистите направихме и друго, почти нечаквано и интересно, откритие - твърде атрактивната и богата на новости база на Станчо Станчев, човекът агрооркестър - зърнопроизводител, който гледа и няколко маслодайни култури с акцент върху розата и лавандулата, и е значителен инвеститор в печеливша техника. За своя машинен парк той казва, че само с новите си високопроизводителни машини успява да надмогне неприятностите и от полето, и от пазара.

- Избрах Massey Ferguson, защото работят безотказно, обслужващият персонал на Варекс е на много високо ниво и фирмата е абсолютен партньор

С днешната ни придобивка машините, които сме закупили от Варекс, стават 8, каза Станчо. Отглеждаме рози, лавандула, пшеница и слънчоглед. Затова и взимаме два трактора - по-големият (280 к.с.) е за зърнопроизводството, а по-малкият (110 к.с.) - за етерично-маслените масиви, бе съвсем конкретен г-н Станчев.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Агротехника
Няма снимка

Оптиком пуска ограничена бройка комбайни Rostselmash на премиум цени

Жътвата тази година се очертава да е по-трудна от нормалното заради падналите многобройни дъждове и стесняването на прозореца от време, в което зърнопроизводителите трябва да приберат реколтата от

Няма снимка

Фермер изобрети оригинална двукамерна балировачка

Ръсти Инскийп от Вирджиния проектира и изгради система за балиране, която почти утрои продукцията на фермата му Желаещ да увеличи темпото на производство на сено на малки бали,

Няма снимка

Техноакадемия: 4 съвета за жътва

Сезонът на жътвата е един от най-натоварените периоди за земеделеца, в който комбайнът е подложен на много високо натоварване и риск от непредвидени повреди.

Няма снимка

Инж. Рашид Узунов: Клиентите търсят инвентар, съобразен с нашите агротехнически условия

Всяка машина на “Раломекс”, която има някакво подобрение, е следствие на обратната връзка със земеделските производители Ивона Величкова Наскоро имахме удоволствието да поговорим с инж.

Няма снимка

Дроновете - по-малки, по-мощни, но по-умни и по-работоспособни

Европейската комисия изготви правила за експлоатацията на безпилотни летателни средства От 2020 г. операторите ще бъдат регистрирани от националните органи Екип на в.

Няма снимка

Инвентар, с който се получава продуктивност, скорост и капацитет

Повечето български фермери са отворени към новостите, добре са запознати с машините и инвестират в такива, които могат да им дадат най-добрите резултати,

Още от Фермер
Няма снимка

Производството на пчелни-майки е 120 дни

Началото се определя от естествения процес при пчелите роенето, който съвпада горе-долу с началото на пролетта. Тази година може да се каже, че годината е ройлива,

Няма снимка

Потребителите ще консумират ли ГМ храни, ако знаят повече за тях?

Учени отговориха на въпроса „Дали потребителите ще консумират генетично модифицирани храни, ако разберат науката зад тях?“, съобщава Агробиоинститут. Психолози и биолози от Университета на Рочестър,

Няма снимка

Комитетът по наблюдение на селската програма ще увеличи утре бюджета на преработвателите

На заседанието ще одобрят и критерии за веригата на доставки Сред точките в дневния ред на предстоящото заседание на комитет по наблюдение на ПРСР, който ще се проведе утре, 20 юни,

Няма снимка

Липса на желязо причинява хлороза

Хлорозата при дръвчетата може да се дължи и на недостиг на желязо. Най-често в практиката това се наблюдава при отглеждане на дръвчета на силно алкални почви.

Няма снимка

В град Лозница ще покажат малинокомбайни и модерно предприятие за замразяване

На 10 и 11 юли в град Лозница ще се проведе традиционното национално изложение, придружено с фестивал на малината, съобщиха от Асоциацията на малинопроизводителите и ягодоплодните.

Няма снимка

ЕК ще насърчава дигитализацията с повече средства и по-малко бюрокрация

ЕС има възможност да стане световна класа в иновациите, но трябва да сменим подхода. Европа има чудесна научна база, но за да сме конкурентоспособни, трябва да въвеждаме повече дигитални технологии