“Лош” холестерол и хранене

29 май 2019 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
1 2
 

Кои храни е добре да избягваме?

Ако си мислите, че яйцата са в черния списък на храните, които повишават значително нивата на лошия холестерол, много се лъжете. Последните изследвания на учени от Колумбийския университет по хранене, недвусмислено доказват, че храните с високо съдържание на наситени мазнини са много по-опасни за холестерола от храните, богати на холестерол (яйцата например). Хората смятат, че яйцето е холестеролна бомба, но едно яйце съдържа 186 мг холестерол и само 1,6 грама наситени мазнини.

Проучвания показват, че нивото на холестерола зависи в по-голяма степен от приема на наситени мазнини - не толкова на приема на холестерол. Кои храни имат пряко отношение към увеличаване нивата на лошия холестерол в организма?

Пуйка

Пуйката съдържа големи количества наситени мазнини. Можете да замените телешкото месо с пуешки гърди, но внимавайте, защото дори гърдите са пълни с наситени мазнини.

Картофено пюре

Повечето картофени пюрета се приготвят с много масло, сметана или пълномаслено мляко, превръщайки картофите в калорийна и холестеролна заплаха. Решението е да си поръчате само печени картофи без мазнини и сметана, като изцяло се насладите на витамин А, съдържащ се в него.

Пица

Само едно парче пица съдържа 10 г обикновени мазнини и 4,4 г наситени мазнини. Ако обичате пица, избирайте такава с повече зеленчуци и фибри.

Богати на мазнини млечни продукти

Млечните продукти са богати на калций, протеини, витамини и минерали. Количеството мазнини зависи от това какъв процент обезмасленост ще пише на опаковката. Когато избирате мляко с 0% масленост, ще се възползвате от всички хранителни вещества без риск за нивото на холестерола. Ако обичате високомаслено сирене обаче, решението е в ограничаване на количествата.

Растителни храни

Палмовото и какаовото масло съдържат наситени мазнини. За да не се притеснявате за нивото на холестерола си, четете внимателно етикетите на продуктите и консумирайте в умерени количества. Шоколадът в големи количества също повишава нивото на лошия холестерол.

Топено масло

Топеното масло съдържа големи количества наситени мазнини. По-добре използвайте безопасния за сърцето зехтин или друга мазнина без маргарин или топено масло.

Пай и други сладки

Повечето пайове и сладкиши са приготвени с много масло, сметана, сирене и пълномаслено мляко. Ако не можете да се откажете от пайовете, взимайте си по-често плодов пай, като изяждате само вътрешността и оставите мазната част, пълна с наситени мазнини.

Пуканки

Едни средни пуканки съдържат около 60 грама наситени мазнини и около 1200 калории. Защо? Защото са пукани в мазнина, след което са заляти с още мазнина. Това ги прави едни от най-опасните храни за хора, които имат проблем с холестерола.

Ако все пак спирането на изброените храни не е по силите ви, можете да регулирате нивата на холестерола си с естествени и натурални източници като ленено масло, чесън, червен ориз и др. Те намаляват нивата на лошия холестерол и повишават тези на добрия, като не допускат натрупването на отлагания по стените на артериите в организма, което ги прави най-добрият ви приятел в борбата с холестерола. 

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Душ преди лягане подобрява съня

Учени от Тексаския университет в град Остин установиха, че душ 1-2 часа преди лягане значително подобрява качеството на съня, съобщава сайтът Юрикалърт.

Няма снимка

Втори път пластмасова бутилка - риск от норовирус

Да не го причиняваме на децата през лятото Проучване, публикувано в канадското списание за обществено здраве, представи тревожни резултати от проби с използвани двукратно и трикратно

Няма снимка

Това се случва с тялото, ако намалим консумацията на сол

В съвременния свят всички консумираме твърде много сол - дори и хората, които се опитват да се хранят здравословно. Причината е, че натриевият хлорид се съдържа в почти всички продукти.

Няма снимка

Какво се случва с тялото, ако ядем мед преди лягане

Повечето от нас са наясно, че медът може да бъде използван за борба с настинките и хидратиране на кожата, но тази суперхрана има и други неоспорими качества.

Няма снимка

Чинийка с лимон на нощното шкафче прави чудеса

Лечебните свойства на лимоните са известни и използвани още в най-древни времена. Лимонът е натурален антиоксидант. Месестата му част съдържа органични киселини, пектинови вещества, флавоноиди,

Няма снимка

Вижте кои храни помагат за намаляване на мазнините в коремната област

Искате да отслабнете, без да се потите в залата за фитнес? Ако отговорът е "Да", със сигурност ще се зарадвате да научите, че това е възможно чрез промени в начина на хранене и консумацията на

Още от Фермер
Няма снимка

Нова гореща вълна в Европа: Очакват се исторически рекорди

Европа се готви за нова гореща вълна с рекордни температури. Британската метеорологична служба съобщи, че утре може да бъде отбелязан исторически рекорд.

Няма снимка

Звъники в цвят на слънце

Обичате ли жълто? Да? Чудесно, защото точно за такива цветя ще си говорим днес. Семейство Хиперикуми или Звъники съдържа в себе си почти 500 представителя и е толкова разнообразно спрямо

Няма снимка

Световното производство на малини превишава нарастващото търсене

Играчите се преподреждат Алма Давидова Световното търсене на малини расте , но темповете на растеж не са така високи, както ръста на производството в Украйна и Босна и Херцеговина.

Няма снимка

Регионалното министерство предвижда повече подкрепа за малките селища след 2021 г.

Малките населени места ще имат по-големи възможности за европейско финансиране по новия програмен период 2021-2027 на оперативната програма за регионално развитие, съобщава Национална селска мрежа.

Няма снимка

Да опазим лозите от мана и оидиум

Заедно с неприятелите и те оцеляват и при високи температури Агрометеорологичните условия в страната досега се оказаха доста благоприятни за развитието на мана по лозата.

Няма снимка

До 30 градуса днес, на места ще вали преди обед

Преди обяд в много райони на страната ще има валежи. След обяд над по-голямата част от страната ще е предимно слънчево. Максималните температури ще са между 25 и 30 градуса.