“Лош” холестерол и хранене

29 май 2019 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
1 2
 

Кои храни е добре да избягваме?

Ако си мислите, че яйцата са в черния списък на храните, които повишават значително нивата на лошия холестерол, много се лъжете. Последните изследвания на учени от Колумбийския университет по хранене, недвусмислено доказват, че храните с високо съдържание на наситени мазнини са много по-опасни за холестерола от храните, богати на холестерол (яйцата например). Хората смятат, че яйцето е холестеролна бомба, но едно яйце съдържа 186 мг холестерол и само 1,6 грама наситени мазнини.

Проучвания показват, че нивото на холестерола зависи в по-голяма степен от приема на наситени мазнини - не толкова на приема на холестерол. Кои храни имат пряко отношение към увеличаване нивата на лошия холестерол в организма?

Пуйка

Пуйката съдържа големи количества наситени мазнини. Можете да замените телешкото месо с пуешки гърди, но внимавайте, защото дори гърдите са пълни с наситени мазнини.

Картофено пюре

Повечето картофени пюрета се приготвят с много масло, сметана или пълномаслено мляко, превръщайки картофите в калорийна и холестеролна заплаха. Решението е да си поръчате само печени картофи без мазнини и сметана, като изцяло се насладите на витамин А, съдържащ се в него.

Пица

Само едно парче пица съдържа 10 г обикновени мазнини и 4,4 г наситени мазнини. Ако обичате пица, избирайте такава с повече зеленчуци и фибри.

Богати на мазнини млечни продукти

Млечните продукти са богати на калций, протеини, витамини и минерали. Количеството мазнини зависи от това какъв процент обезмасленост ще пише на опаковката. Когато избирате мляко с 0% масленост, ще се възползвате от всички хранителни вещества без риск за нивото на холестерола. Ако обичате високомаслено сирене обаче, решението е в ограничаване на количествата.

Растителни храни

Палмовото и какаовото масло съдържат наситени мазнини. За да не се притеснявате за нивото на холестерола си, четете внимателно етикетите на продуктите и консумирайте в умерени количества. Шоколадът в големи количества също повишава нивото на лошия холестерол.

Топено масло

Топеното масло съдържа големи количества наситени мазнини. По-добре използвайте безопасния за сърцето зехтин или друга мазнина без маргарин или топено масло.

Пай и други сладки

Повечето пайове и сладкиши са приготвени с много масло, сметана, сирене и пълномаслено мляко. Ако не можете да се откажете от пайовете, взимайте си по-често плодов пай, като изяждате само вътрешността и оставите мазната част, пълна с наситени мазнини.

Пуканки

Едни средни пуканки съдържат около 60 грама наситени мазнини и около 1200 калории. Защо? Защото са пукани в мазнина, след което са заляти с още мазнина. Това ги прави едни от най-опасните храни за хора, които имат проблем с холестерола.

Ако все пак спирането на изброените храни не е по силите ви, можете да регулирате нивата на холестерола си с естествени и натурални източници като ленено масло, чесън, червен ориз и др. Те намаляват нивата на лошия холестерол и повишават тези на добрия, като не допускат натрупването на отлагания по стените на артериите в организма, което ги прави най-добрият ви приятел в борбата с холестерола. 

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Полезните свойства на балсамовия оцет

Природен антиоксидант Антиоксидантите в балсамовия оцет помагат да се неутрализират свободните радикали и предпазват клетките от разрушаване, предпазват от възникване на онкологични заболявания и

Няма снимка

Ябълки за свежа кожа и прекрасна коса

За благотворното въздействие, което оказват ябълките за нашето здраве, сме говорили не веднъж. Благодарение на богатия набор от витамини, минерали и микроелементи, които съдържат

Няма снимка

Д-р Мангъров: Хората трябва да разберат - без ваксини се разболяваме

Европейската комисия и Световната здравна организация отправиха апел към потребителите на социалните мрежи и различните интернет платформи срещу разпространяването на фалшиви новини относно ефекта на

Няма снимка

Храни, които облекчават болките в ставите

Болката в ставите може да бъде причинена от нараняване по време на тренировка или най-често е свързвана с артрит. Ако страдате от болки в костите или ставите, знаете от личен опит

Няма снимка

Лесни рецепти при слънчево изгаряне

Телевизията, интернет, пресата и други медии са пълни с информация за това колко вредни могат да бъдат слънчевите лъчи. Отдавна сме се научили, тръгвайки на екскурзия или на море,

Няма снимка

Кои растения помагат в борбата с хипертонията

Хипертонията е бичът на нашето време. Една от най-често срещаните болести и болест, която отнема живота на милиони хора всяка година. Ето защо на този проблем трябва да обърнат внимание не само

Още от Фермер
Няма снимка

Световната метеорологична организация: Най-горещата петилетка досега е от 2015 г. до 2019 г.

Периодът, обхващащ годините от 2015 г. до 2019 г., е бил най-топлият петгодишен период, откакто са започнали да се правят статистики в тази насока, предадоха световните агенции

Няма снимка

Пръска се при нужда

Следете овощните дръвчета за развитие на болести и неприятели. В този период проблем са корогризещите насекоми при ябълки и круши Сега се прави обследване за нападение от златозадка и гъботворка.

Няма снимка

Пчелните семейства с майки - помощнички заселете в същия или в отделен кошер, до основното семейство

Пчелните семейства с майки - помощнички, създадени в края на последната главна паша, може да се заселят в същия или в отделен кошер, поставен до основното семейство

Няма снимка

90 години отбелязва Институтът по земеделие в Кюстендил на 27 септември

  90 години от създаването си Институт по земеделие в Кюстендил ще отбележи на 27 и 28 септември. Тържеството започва в петъчния ден от 10.15 ч. в Парк-хотел Кюстендил, ул. „Калосия“ № 19, Хисарлъка.

Няма снимка

Особено внимание обърнете на отводките и помощните семейства

При подготовката за зимуване особено внимание трябва да се обърне и на отводките и помощните семейства. Грижите за отводките се свеждат до осигуряване на достатъчно млади пчели и хранителни запаси (8

Няма снимка

Очаква ни топла есен, живакът скача до 30 градуса през октомври

Само няколко часа ни делят от астрономическата есен. Тя ще настъпи точно в 10.50 ч. в понеделник. „Астрономически днес е последният ден на лятото. От климатична гледна точка отдавна сме в есента,