Кои са храните, които помагат срещу висок холестерол

29 май 2019 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
 

Високият холестерол често притеснява хората, тъй като се свързва с риск от инфаркт и инсулт. Преди да предпишат медикаменти, лекарите обикновено съветват пациентите да променят начина си на хранене. Определени храни помагат по естествен начин за понижаване на нивата на "лошия" холестерол. Сред тях са богати на фибри и полезни мазнини продукти, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на американски специалисти.

За да се противодейства на високия холестерол, е важно хората да съблюдават какви храни консумират, напомня сайтът Харвард хелт, цитиран от БТА. 

Експертите препоръчват употребата на хранителни продукти, съдържащи разтворими фибри, които се свързват с холестеролните частици и допринасят те да бъдат изведени от тялото, вместо да запушват артериите.

Изследване показва, че приемът на приблизително 30 г разтворими фибри дневно помага за намаляване с 18 процента на нивата на липопротеина с ниска плътност или т.нар. "лош" холестерол.

Харвардските специалисти препоръчват също да се консумират храни, богати на ненаситени мазнини.

"Нездравословно е от храненето напълно да се изключват всички типове мазнини. Важно е наситените мазнини да се заменят с ненаситени. Те повишават нивата на липопротеина с висока плътност, известен като "добър" холестерол и съответно намаляват запушването на артериите", пише Харвард хелт.

От сайта препоръчват следните храни за естествено понижаване на нивата на "лошия" холестерол:

1. Овесени ядки - отличен източник на разтворими фибри, които улесняват извеждането на холестерола от тялото.

2. Ечемик и други пълнозърнести продукти - допринасят за понижаване на риска от сърдечносъдови заболявания и също са добър източник на разтворими фибри.

3. Бобови култури - друг отличен източник на прочистващи холестерола разтворими фибри.

4. Патладжан и бамя - нискокалорични зеленчуци, богати на фибри.

5. Ядки - изследвания показват, че консумацията на ядки допринася за понижаване с 5 процента на нивата на "лошия" холестерол. Експертите препоръчват да се избягват осолени и захаросани ядки.

6. Растителни масла - естествените масла съдържат ненаситени мазнини, които помагат за понижаване на холестерола.

7. Ябълки, грозде, ягоди и цитрусови плодове - включвайте тези продукти в менюто си, за да увеличите приема на разтворими фибри.

8. Соя - изследвания показват, че консумацията на 25 грама соев протеин дневно понижава с между 5 и 6 процента нивата на "лошия" холестерол.

9. Мазни риби - съдържат ненаситени мазнини, които спомагат за прочистване на холестерола.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Полезните свойства на балсамовия оцет

Природен антиоксидант Антиоксидантите в балсамовия оцет помагат да се неутрализират свободните радикали и предпазват клетките от разрушаване, предпазват от възникване на онкологични заболявания и

Няма снимка

Ябълки за свежа кожа и прекрасна коса

За благотворното въздействие, което оказват ябълките за нашето здраве, сме говорили не веднъж. Благодарение на богатия набор от витамини, минерали и микроелементи, които съдържат

Няма снимка

Д-р Мангъров: Хората трябва да разберат - без ваксини се разболяваме

Европейската комисия и Световната здравна организация отправиха апел към потребителите на социалните мрежи и различните интернет платформи срещу разпространяването на фалшиви новини относно ефекта на

Няма снимка

Храни, които облекчават болките в ставите

Болката в ставите може да бъде причинена от нараняване по време на тренировка или най-често е свързвана с артрит. Ако страдате от болки в костите или ставите, знаете от личен опит

Няма снимка

Лесни рецепти при слънчево изгаряне

Телевизията, интернет, пресата и други медии са пълни с информация за това колко вредни могат да бъдат слънчевите лъчи. Отдавна сме се научили, тръгвайки на екскурзия или на море,

Няма снимка

Кои растения помагат в борбата с хипертонията

Хипертонията е бичът на нашето време. Една от най-често срещаните болести и болест, която отнема живота на милиони хора всяка година. Ето защо на този проблем трябва да обърнат внимание не само

Още от Фермер
Няма снимка

Световната метеорологична организация: Най-горещата петилетка досега е от 2015 г. до 2019 г.

Периодът, обхващащ годините от 2015 г. до 2019 г., е бил най-топлият петгодишен период, откакто са започнали да се правят статистики в тази насока, предадоха световните агенции

Няма снимка

Пръска се при нужда

Следете овощните дръвчета за развитие на болести и неприятели. В този период проблем са корогризещите насекоми при ябълки и круши Сега се прави обследване за нападение от златозадка и гъботворка.

Няма снимка

Пчелните семейства с майки - помощнички заселете в същия или в отделен кошер, до основното семейство

Пчелните семейства с майки - помощнички, създадени в края на последната главна паша, може да се заселят в същия или в отделен кошер, поставен до основното семейство

Няма снимка

90 години отбелязва Институтът по земеделие в Кюстендил на 27 септември

  90 години от създаването си Институт по земеделие в Кюстендил ще отбележи на 27 и 28 септември. Тържеството започва в петъчния ден от 10.15 ч. в Парк-хотел Кюстендил, ул. „Калосия“ № 19, Хисарлъка.

Няма снимка

Особено внимание обърнете на отводките и помощните семейства

При подготовката за зимуване особено внимание трябва да се обърне и на отводките и помощните семейства. Грижите за отводките се свеждат до осигуряване на достатъчно млади пчели и хранителни запаси (8

Няма снимка

Очаква ни топла есен, живакът скача до 30 градуса през октомври

Само няколко часа ни делят от астрономическата есен. Тя ще настъпи точно в 10.50 ч. в понеделник. „Астрономически днес е последният ден на лятото. От климатична гледна точка отдавна сме в есента,