Кои са храните, които помагат срещу висок холестерол

29 май 2019 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
 

Високият холестерол често притеснява хората, тъй като се свързва с риск от инфаркт и инсулт. Преди да предпишат медикаменти, лекарите обикновено съветват пациентите да променят начина си на хранене. Определени храни помагат по естествен начин за понижаване на нивата на "лошия" холестерол. Сред тях са богати на фибри и полезни мазнини продукти, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на американски специалисти.

За да се противодейства на високия холестерол, е важно хората да съблюдават какви храни консумират, напомня сайтът Харвард хелт, цитиран от БТА. 

Експертите препоръчват употребата на хранителни продукти, съдържащи разтворими фибри, които се свързват с холестеролните частици и допринасят те да бъдат изведени от тялото, вместо да запушват артериите.

Изследване показва, че приемът на приблизително 30 г разтворими фибри дневно помага за намаляване с 18 процента на нивата на липопротеина с ниска плътност или т.нар. "лош" холестерол.

Харвардските специалисти препоръчват също да се консумират храни, богати на ненаситени мазнини.

"Нездравословно е от храненето напълно да се изключват всички типове мазнини. Важно е наситените мазнини да се заменят с ненаситени. Те повишават нивата на липопротеина с висока плътност, известен като "добър" холестерол и съответно намаляват запушването на артериите", пише Харвард хелт.

От сайта препоръчват следните храни за естествено понижаване на нивата на "лошия" холестерол:

1. Овесени ядки - отличен източник на разтворими фибри, които улесняват извеждането на холестерола от тялото.

2. Ечемик и други пълнозърнести продукти - допринасят за понижаване на риска от сърдечносъдови заболявания и също са добър източник на разтворими фибри.

3. Бобови култури - друг отличен източник на прочистващи холестерола разтворими фибри.

4. Патладжан и бамя - нискокалорични зеленчуци, богати на фибри.

5. Ядки - изследвания показват, че консумацията на ядки допринася за понижаване с 5 процента на нивата на "лошия" холестерол. Експертите препоръчват да се избягват осолени и захаросани ядки.

6. Растителни масла - естествените масла съдържат ненаситени мазнини, които помагат за понижаване на холестерола.

7. Ябълки, грозде, ягоди и цитрусови плодове - включвайте тези продукти в менюто си, за да увеличите приема на разтворими фибри.

8. Соя - изследвания показват, че консумацията на 25 грама соев протеин дневно понижава с между 5 и 6 процента нивата на "лошия" холестерол.

9. Мазни риби - съдържат ненаситени мазнини, които спомагат за прочистване на холестерола.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Чинийка с лимон на нощното шкафче прави чудеса

Лечебните свойства на лимоните са известни и използвани още в най-древни времена. Лимонът е натурален антиоксидант. Месестата му част съдържа органични киселини, пектинови вещества, флавоноиди,

Няма снимка

Вижте кои храни помагат за намаляване на мазнините в коремната област

Искате да отслабнете, без да се потите в залата за фитнес? Ако отговорът е "Да", със сигурност ще се зарадвате да научите, че това е възможно чрез промени в начина на хранене и консумацията на

Няма снимка

“Лош” холестерол и хранене

Кои храни е добре да избягваме? Ако си мислите, че яйцата са в черния списък на храните, които повишават значително нивата на лошия холестерол, много се лъжете.

Няма снимка

Живовлякът е мощна билка

Живовлякът, известен с богатите си антибактериални и антисептични свойства, на Изток е популярен лек за различни кожни проблеми: слънчеви изгаряния, екземи, ухапвания от насекоми, пърхот и др.

Няма снимка

Експерти препоръчват киви срещу високо кръвно

Ако не се лекува, високото кръвно налягане може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да предприемат известни промени в начина си на живот или хранене.

Няма снимка

20 грама черен шоколад на ден свалят кръвното

Любителите на шоколада имат нов повод да се почерпят, защото португалски учени доказаха, че той е полезен за здравето, съобщи в. "Дейли мейл". Похапването на няколко парченца черен шоколад всеки ден

Още от Фермер
Няма снимка

Производството на пчелни-майки е 120 дни

Началото се определя от естествения процес при пчелите роенето, който съвпада горе-долу с началото на пролетта. Тази година може да се каже, че годината е ройлива,

Няма снимка

Потребителите ще консумират ли ГМ храни, ако знаят повече за тях?

Учени отговориха на въпроса „Дали потребителите ще консумират генетично модифицирани храни, ако разберат науката зад тях?“, съобщава Агробиоинститут. Психолози и биолози от Университета на Рочестър,

Няма снимка

Комитетът по наблюдение на селската програма ще увеличи утре бюджета на преработвателите

На заседанието ще одобрят и критерии за веригата на доставки Сред точките в дневния ред на предстоящото заседание на комитет по наблюдение на ПРСР, който ще се проведе утре, 20 юни,

Няма снимка

Липса на желязо причинява хлороза

Хлорозата при дръвчетата може да се дължи и на недостиг на желязо. Най-често в практиката това се наблюдава при отглеждане на дръвчета на силно алкални почви.

Няма снимка

В град Лозница ще покажат малинокомбайни и модерно предприятие за замразяване

На 10 и 11 юли в град Лозница ще се проведе традиционното национално изложение, придружено с фестивал на малината, съобщиха от Асоциацията на малинопроизводителите и ягодоплодните.

Няма снимка

ЕК ще насърчава дигитализацията с повече средства и по-малко бюрокрация

ЕС има възможност да стане световна класа в иновациите, но трябва да сменим подхода. Европа има чудесна научна база, но за да сме конкурентоспособни, трябва да въвеждаме повече дигитални технологии