Кои са храните, които помагат срещу висок холестерол

29 май 2019 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
 

Високият холестерол често притеснява хората, тъй като се свързва с риск от инфаркт и инсулт. Преди да предпишат медикаменти, лекарите обикновено съветват пациентите да променят начина си на хранене. Определени храни помагат по естествен начин за понижаване на нивата на "лошия" холестерол. Сред тях са богати на фибри и полезни мазнини продукти, пише в. "Дейли стар", позовавайки се на американски специалисти.

За да се противодейства на високия холестерол, е важно хората да съблюдават какви храни консумират, напомня сайтът Харвард хелт, цитиран от БТА. 

Експертите препоръчват употребата на хранителни продукти, съдържащи разтворими фибри, които се свързват с холестеролните частици и допринасят те да бъдат изведени от тялото, вместо да запушват артериите.

Изследване показва, че приемът на приблизително 30 г разтворими фибри дневно помага за намаляване с 18 процента на нивата на липопротеина с ниска плътност или т.нар. "лош" холестерол.

Харвардските специалисти препоръчват също да се консумират храни, богати на ненаситени мазнини.

"Нездравословно е от храненето напълно да се изключват всички типове мазнини. Важно е наситените мазнини да се заменят с ненаситени. Те повишават нивата на липопротеина с висока плътност, известен като "добър" холестерол и съответно намаляват запушването на артериите", пише Харвард хелт.

От сайта препоръчват следните храни за естествено понижаване на нивата на "лошия" холестерол:

1. Овесени ядки - отличен източник на разтворими фибри, които улесняват извеждането на холестерола от тялото.

2. Ечемик и други пълнозърнести продукти - допринасят за понижаване на риска от сърдечносъдови заболявания и също са добър източник на разтворими фибри.

3. Бобови култури - друг отличен източник на прочистващи холестерола разтворими фибри.

4. Патладжан и бамя - нискокалорични зеленчуци, богати на фибри.

5. Ядки - изследвания показват, че консумацията на ядки допринася за понижаване с 5 процента на нивата на "лошия" холестерол. Експертите препоръчват да се избягват осолени и захаросани ядки.

6. Растителни масла - естествените масла съдържат ненаситени мазнини, които помагат за понижаване на холестерола.

7. Ябълки, грозде, ягоди и цитрусови плодове - включвайте тези продукти в менюто си, за да увеличите приема на разтворими фибри.

8. Соя - изследвания показват, че консумацията на 25 грама соев протеин дневно понижава с между 5 и 6 процента нивата на "лошия" холестерол.

9. Мазни риби - съдържат ненаситени мазнини, които спомагат за прочистване на холестерола.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Втори път пластмасова бутилка - риск от норовирус

Да не го причиняваме на децата през лятото Проучване, публикувано в канадското списание за обществено здраве, представи тревожни резултати от проби с използвани двукратно и трикратно

Няма снимка

Това се случва с тялото, ако намалим консумацията на сол

В съвременния свят всички консумираме твърде много сол - дори и хората, които се опитват да се хранят здравословно. Причината е, че натриевият хлорид се съдържа в почти всички продукти.

Няма снимка

Какво се случва с тялото, ако ядем мед преди лягане

Повечето от нас са наясно, че медът може да бъде използван за борба с настинките и хидратиране на кожата, но тази суперхрана има и други неоспорими качества.

Няма снимка

Чинийка с лимон на нощното шкафче прави чудеса

Лечебните свойства на лимоните са известни и използвани още в най-древни времена. Лимонът е натурален антиоксидант. Месестата му част съдържа органични киселини, пектинови вещества, флавоноиди,

Няма снимка

Вижте кои храни помагат за намаляване на мазнините в коремната област

Искате да отслабнете, без да се потите в залата за фитнес? Ако отговорът е "Да", със сигурност ще се зарадвате да научите, че това е възможно чрез промени в начина на хранене и консумацията на

Няма снимка

“Лош” холестерол и хранене

Кои храни е добре да избягваме? Ако си мислите, че яйцата са в черния списък на храните, които повишават значително нивата на лошия холестерол, много се лъжете.

Още от Фермер
Няма снимка

Забраняват свободното пашуване в Община Сатовча

Кметът на община Сатовча Арбен Мименов издаде заповед, с която забрани свободното пашуване на животни по ливадите, както и по засетите и подготвени за сеитба земеделски земи, съобщи вчера БНР.

Няма снимка

Швейцарска компания е разработила изкуствено пиле от грах

Новият продукт е създаден от растителни суровини, което го прави етичен и екологично чист. Засега изкуственото пиле може да се опита само в няколко швейцарски ресторанта,

Няма снимка

Договорени са 64% от бюджета на Програмата за морско дело и рибарство

Към настоящия момент по Програмата за морско дело и рибарство (ПМДР) 2014-2020 г. са договорени 130,9 млн. лв. финансова помощ или 64% от бюджета й. Това заяви заместник-министърът на земеделието,

Няма снимка

Експертите прогнозират спад в световното производство на соя

Прогнозата на USDA за световното производство на маслодайни култури през сезон 2019/2020 е то да намалее с 2%. През горепосочения период в света ще се произвеждат 586 милиона тона маслодайни култури.

Няма снимка

Крем супа с прясна царевица

Използвайте млади кочани Продукти: 6 млади кочана царевица, 1 глава лук, 2 скилидки чесън, 4 суп. лъж. масло, 1 ч. чаша сметана, 4 ч. чаши бульон (или вода), 1 ч. лъж. млян кимион, 0,5 ч. лъж.

Няма снимка

Световното производство на слънчоглед ще намалее с 1 милион тона

През сезон 2019/2020 г. световното производство на слънчоглед ще спадне с 1 млн. Тона и ще достигне 50,51 млн. тона. Двамата основни производители на горепосочените продукти, Украйна и Русия,