9 храни, които можем да похапваме късно вечер

19 ноември 2019 Домашен лекaр 0     
Няма снимка
СНИМКА: pixabay
 

Много хора имат навика да хапват стабилно на вечеря, а малко преди лягане да завършват вечерта с още нещо - пуканки пред телевизора, сладичко или още няколко хапки от вкусната вечеря.

Досега се смяташе, че това е лоша идея и води до качване на килограми. Последните проучвания показват обаче, че има продукти, които може да ядем преди лягане и дори през нощта, разказва Dariknews. 

1. Сирене

Когато похапвате сирене вечер, то трябва да е парченце, а не цял килограм. Този продукт съдържа голямо количество фибри, които помагат за засищане на тялото до следващия ден. Може да използвате нискомаслено сирене, за да държите теглото си под контрол.

2. Извара

Изварата съдържа казеинов протеин. Той се усвоява изключително бавно от организма. Това го превръща в един от най-добрите протеини за похапване вечер, тъй като повишава чувството на ситост.

3. Хумус

Хумусът е чудесен източник на протеини. Особено, ако е приготвен в домашни условия. В случай че сте гладни, пръчиците от моркови и целина, потопени в хумус, са чудесна опция.

4. Кисело мляко

Учените са доказали, че киселото мляко е идеално за вечеря. То съдържа голямо количество протеини, малко мазнини и почти никаква захар. Добавете плодове към него, за да го направите още по-вкусно.

5. Крекери

Когато говорим за крекери, имаме предвид пълнозърнести със сложни въглехидрати и ниско съдържание на калории. Добавянето на малко хумус, извара или парче сирене може да ги направи дори още по-апетитни.

6. Пуканки

Може да звучи странно, но пуканките влизат в списъка със здравословни вечерни закуски. Не говорим за тези, които се приготвят в микровълнова печка, а за онези с горещ въздух. Те са нискокалорични и помагат за поддържане на талията. Добавете чесън, чили или други подправки към тях и се насладете на здравословен вкус.

7. Яйца

Те представляват чудесна опция за здравословно похапване вечер. Едно яйце съдържа едва 75 калории. Освен това е богато на протеини, които предоставят чувство на ситост за по-дълъг период от време.

8. Зеленчуци

Зеленчуците са чудесни, тъй като повечето от тях имат висок гликемичен индекс и предотвратяват чувството на глад на следващия ден. Може да приготвите предварително пръчици от моркови и целина или смесена салата.

9. Банани

Въпреки че бананите са висококалорични плодове, те съдържат голямо количество калий и магнезий, които насърчават релаксацията. Освен това са богати на мелатонин и помагат при безсъние безсъние.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Струва ли си да замените познатите продукти с аналози

Според диетолозите един от проблемите на съвременното хранене е излишъкът от „бързи“ въглехидрати в диетата. Освен това все по-разпространени са захарният диабет или инсулиновата резистентност

Няма снимка

Кои храни са полезни за повишаване на хемоглобина

Хемоглобинът е желязосъдържащ белтък в еритроцитите, който пренася кислород от белите дробове към тъканите. Освен кислород хемоглобинът пренася и въглероден диоксид

Няма снимка

Как да преборите зимните заболявания?

Продължителното излагане на студ, вятър и влага през зимата често води до частично измръзване. Кръвообръщението се забавя, кръвоносните съдове се стесняват, което най-често води до измръзване на носа

Няма снимка

Изследователи: Нискомасленото мляко забавя стареенето

Биологичното стареене на организма е по-бавно при хора, които предпочитат нискомаслено краве мляко, откриха изследователи от университета Бригъм Йънг в САЩ

Няма снимка

Промени в имунизационния календар, вижте ги

Нов имунизационен календар влезе в сила от началото на тази година.С промените реимунизацията срещу туберкулоза и пробата манту за 11-годишните отпадат, предаде bTV

Няма снимка

Каква е опасността от бързата храна

Специалистите съветват да се ограничи консумацията на бърза храна, за да се сведе до минимум употребата на трансмазнини. Изследванията показват, че употребата на трансмазнини увеличава риска от

Още от Фермер
Няма снимка

Законът за горивата влиза в сила на 25 януари

Фермерите са извън клаузите След като парламентът прие на второ четене Закона за горивата, е абсолютно ясно вече, че от обхвата на законовите текстове са извадени земеделските производители с

Няма снимка

За да избегнете сериозни инфекции

Проверявайте и почиствайте ушите на котката си За да бъде котката ви здрава и щастлива, трябва да се грижите за нея комплексно, включително и за ушите й

Няма снимка

Всички европейски пчели са силно уязвими от акарите Вароа

Вароа акарът (Varroa destructor) е външен паразит, който се е разпространил от първоначалния си гостоприемник, азиатската пчелна пчела Apis cerana, до почти всички западни медоносни пчели (Apis

Няма снимка

Кога резитбата може да започне по-рано

Резитбата на овощните дръвчета в някои райони на страната може да започне още през януари. Това е препоръчително да се направи по две причини: . Ако в овощната градина имате повече дръвчета

Няма снимка

Лесна рецепта за вкусна торта

Не се пече Продукти: 500 г пряники без пълнеж (купете си ги от някой руски магазин), 4 узрели банана, 500 г заквасена сметана с масленост над 20%. Пряниките се нарязват на "филии" с дебелина около

Няма снимка

Балировачките за кръгли бали на Krone контролират трактора

Krone твърди, че е първият производител на балообработващи машини, получил сертификат AEF (Селскостопанска индустрия за електроника) за внедряване на TIM (Tractor Implement Management) на своите