9 храни, които можем да похапваме късно вечер

19 ноември 2019 Домашен лекaр 0 25605
Няма снимка
СНИМКА: pixabay
 

Много хора имат навика да хапват стабилно на вечеря, а малко преди лягане да завършват вечерта с още нещо - пуканки пред телевизора, сладичко или още няколко хапки от вкусната вечеря.

Досега се смяташе, че това е лоша идея и води до качване на килограми. Последните проучвания показват обаче, че има продукти, които може да ядем преди лягане и дори през нощта, разказва Dariknews. 

1. Сирене

Когато похапвате сирене вечер, то трябва да е парченце, а не цял килограм. Този продукт съдържа голямо количество фибри, които помагат за засищане на тялото до следващия ден. Може да използвате нискомаслено сирене, за да държите теглото си под контрол.

2. Извара

Изварата съдържа казеинов протеин. Той се усвоява изключително бавно от организма. Това го превръща в един от най-добрите протеини за похапване вечер, тъй като повишава чувството на ситост.

3. Хумус

Хумусът е чудесен източник на протеини. Особено, ако е приготвен в домашни условия. В случай че сте гладни, пръчиците от моркови и целина, потопени в хумус, са чудесна опция.

4. Кисело мляко

Учените са доказали, че киселото мляко е идеално за вечеря. То съдържа голямо количество протеини, малко мазнини и почти никаква захар. Добавете плодове към него, за да го направите още по-вкусно.

5. Крекери

Когато говорим за крекери, имаме предвид пълнозърнести със сложни въглехидрати и ниско съдържание на калории. Добавянето на малко хумус, извара или парче сирене може да ги направи дори още по-апетитни.

6. Пуканки

Може да звучи странно, но пуканките влизат в списъка със здравословни вечерни закуски. Не говорим за тези, които се приготвят в микровълнова печка, а за онези с горещ въздух. Те са нискокалорични и помагат за поддържане на талията. Добавете чесън, чили или други подправки към тях и се насладете на здравословен вкус.

7. Яйца

Те представляват чудесна опция за здравословно похапване вечер. Едно яйце съдържа едва 75 калории. Освен това е богато на протеини, които предоставят чувство на ситост за по-дълъг период от време.

8. Зеленчуци

Зеленчуците са чудесни, тъй като повечето от тях имат висок гликемичен индекс и предотвратяват чувството на глад на следващия ден. Може да приготвите предварително пръчици от моркови и целина или смесена салата.

9. Банани

Въпреки че бананите са висококалорични плодове, те съдържат голямо количество калий и магнезий, които насърчават релаксацията. Освен това са богати на мелатонин и помагат при безсъние безсъние.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

От какъв шоколад е най-добре да се откажете

Никой не би спорил с факта, че шоколадът подобрява настроението, като произвежда допамин, ендорфини и серотонин - хормони на удоволствието. В същото време е по-добре да не ядете някои шоколадови

Няма снимка

Кoи храни могат да предпазят от COVID-19?

Британският лекар Гита Мейкър-Кларк предложи да се ядат няколко храни, които могат да подобрят защитните сили на организма. Тя подчерта, че имунната система се нуждае от комплекс от витамини и

Няма снимка

Диетолози препоръчват да включваме сушени плодове в менюто си

Много хора избягват сушените плодове заради относително високото им съдържание на калории. Учени от САЩ обаче отправят призив към тях да преразгледат отношението си към продукта, пише Нюз медикъл нет

Няма снимка

При коронавирус наблягайте на месо и зеленчуци

Какви продукти трябва да се консумират по време на пандемия? Специалистите обясниха, че диетата задължително трябва да съдържа продукт, богат на здравословни мазнини. Например зехтин

Няма снимка

Елдата и оризът пречат на отслабването през зимата

Диетолозитеобясняват защо елдата и оризът пречат на отслабването през зимата, а също така дават препоръки за избора на закуска. По време на Covid пандемията хората започнаха да се движат много

Няма снимка

Натуралните съставки в козметиката - кои наистина помагат?

Всеки приема с голямо доверие козметичните продукти, съдържащи натурални съставки, мислейки си, че те не могат да навредят. За съжаление, съществуват и неподходящи естествени компоненти

Още от Фермер
Няма снимка

Заявете помощ за наводнените ниви!

Една седмица срок имат земеделски стопани, чиито ниви пострадаха от наводненията, да заявят оценка на щетите. Валежи с над 100 л/ кв. м. за два-три поредни дни

Няма снимка

Студ, но и слънце над по-голямата част от страната

От югозапад облачността ще намалява. През деня над по-голямата част от страната ще е слънчево, повече облаци ще има над североизточните райони. Сутринта ще е студено с минимални температури предимно

Няма снимка

Започва подготовката на зеленчуковите разсади

Подходящи условия за резитби ще има в края на седмицата Дукена Жолева, агрометеоролог при НИМХ Наднормените валежи през първата половина на януари, в по-голямата част от страната над 80-100 л/кв

Няма снимка

Защо кученцето ръмжи на непознати?

Това е знак, че нещо не е наред и най-вероятното обяснение е страх Кученцата са известни с това, че са пухкави топки любов, които обожават всички. Но в действителност не е така

Няма снимка

Пикиране на растенията

Когато сте засели гъсти разсади, както и ако отглеждате разсади в парници, е необходимо растенията да се пикират. Около един месец след засяването на семената растенията са готови за пикиране

Няма снимка

Цветният кръг – помощник в градината

Всеки любител на цветята може да се възползва от него Всички архитекти, дизайнери и други подобни професии са запознати добре с цветния кръг. Той е като нарисуван закон за подходящи съчетания на