Недостигът на кои храни води до тревожност

05 март 2020 Домашен лекaр 0 23544
Няма снимка
 

Недостатъчното количество зеленчуци в храната може да предизвика развитие на тревожно разстройство. Изследването е публикувано в International Journal of Environmental Research and Public Health.

Учените анализираха информация за около 27 хиляди души от 45 до 65 години, които участваха в канадското надлъжно проучване за стареенето през 2010-2015 г.

Установено е, че поради отхвърлянето на минималните ежедневни порции плодове и зеленчуци рискът от тревожност се увеличава с 24%. Вероятността от развитие и затвърждаване на разстройството се увеличава при излишък на мазнини в тялото: ако този показател е повече от 36%, рискът от тревожност се увеличава с още 70%.

Изследователите също откриха, че тревожността зависи от самотата: при тези, които живеят с партньор, рискът е бил само 7,8%, при неженени хора процентът достига 13,9%.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Първа помощ при ухапване от насекоми

Как да разпознаем източника? Със затоплянето на времето жилещите насекоми се активизират. Особено застрашени са децата, които все още не са си изградили рефлекс да се пазят

Няма снимка

Прекомерният прием на сол отслабва имунната система

Прекомерният прием на сол може не само да доведе до критично повишаване на кръвното налягане, на риска от инфаркти и инсулти, но и до отслабване на имунитета

Няма снимка

Немски учени откриха още полезни свойства на сланината

Учени от университета в Мюнхен откриха нови полезни свойства на сланината. По-специално говорим за основния компонент на витамин F - арахидонова киселина

Няма снимка

Според учените няма продукти, които предпазват от коронавирус

Няма специални храни и диети, които биха могли да укрепят имунната система и да защитят организма от коронавирусна инфекция. В същото време лекарите смятат, че храненето трябва да бъде балансирано

Няма снимка

Кои храни намаляват риска от деменция

Учени от университета в Бордо, Франция откриха кои комбинации от продукти имат благоприятен ефект върху мозъка и спомагат за поддържане на бистър ум в напреднала възраст и кои повишават риска от

Няма снимка

Как да се раздвижваме вкъщи в дните на изолация?

На читателския въпрос отговнаря д-р Виолетка Икономова, началник на Отделението по физикална и рехабилитационна медицина, “Аджибадем Сити Клиник Болница Токуда” - София В дните на социална изолация

Още от Фермер
Няма снимка

Сделки за царевица на Софийската стокова борса

В края на месец май прогнозите на Министерството на земеделието на САЩ /USDA/ за добра реколта и увеличение на преходните запаси от зърно в глобален мащаб оказаха известен негативен натиск върху

Няма снимка

От 7 до 37 градуса през юни

Тази година през юни се очаква средната месечна температура да бъде около нормата, която за по-голямата част от страната е между 20 и 22°, по долината на р

Няма снимка

Ако сте заплодили зайците

Внимавайте със зелената трева! По време на бременността зайкините имат повишени нужди от хранителни вещества. Това се отнася най-вече от протеин, минерални вещества и мастноразтворими витамини - А, Д

Няма снимка

Актуални грижи за засадените растения

* Продължава разсаждането на някои от основните култури - домати, краставици, пипер, патладжан, тиквички. Основната грижа е растенията да се засадят правилно и след това да се полеят

Няма снимка

Пържени банички с яйце и зелен лук

Те не изглеждат впечатляващо, но са изключително вкусни Продукти: 200 мл топла вода, 250 г брашно, 3 яйца, 2 суп. лъж. растително масло, 1 връзка зелен лук, 0,5 ч. лъж. суха мая, 1 ч.л

Няма снимка

Отгледайте си бамя, няма да съжалявате

Берете чушките млади Бамята е зеленчукова културата, която не е много ценена от родните градинари. Това се дължи на специфичния й вкус. Тези, които решат да я отглеждат, трябва да знаят