Какво да ядем за добър имунитет

19 март 2020 Домашен лекaр 0 33543
Няма снимка
 

Лошото хранене, недостигът на витамини и увеличаващите се нива на стрес увреждат здравето, като отслабват имунната система. Променливото и влажно време също е предизвикателство за защитните сили на организма.

Преди да прибегнете до лекарствата и да се доверите напълно на ваксините, не забравяйте, че начинът на хранене също е в състояние да повлияе положително върху имунитета.

Продуктите, които повишават имунитета, са важно средство за предотвратяване на настинки и инфекции. Този ефект се постига благодарение на високото съдържание в тях на витамини, минерали и други полезни вещества. Полезните храни са изключително разнообразни, така че с тях менюто ви ще бъде пълноценно и балансирано, а устойчивостта на организма към инфекции ще се повиши значително.

Витамините С, А, Е, селен, цинк, желязо, йод, както и омега-3 мастните киселини и аминокиселините са отговорни за силната имунна система.

И така, кои съдържат горните вещества?

Витамин С може да се намери в цитрусовите плодове, шипка, червени боровинки, чушки, зеле, касис, киви, магданоз и копър.

От цитрусите и горските плодове могат да се приготвят различни напитки, а зеле и чушки можете да добавяте към салатата си. Ситно нарязаните зелени подправки са вкусно допълнение към супи и основни ястия.

Витамин А се намира в маслото, жълтъците на яйцата, черния дроб, морковите и листата на киселеца, тиквата и кайсиите.

Не забравяйте да добавите масло към сутрешната закуска, яжте зелени салати и гответе по-често супи, основни ястия и десерти с тиква.

Витамин Е може да се намери във всички растителни масла, ядки, семена и пшенични трици. Включвайте често в менюто си салати, подправени с масло, и добавете ядки и семена.

Селенът се намира в гъби, морски дарове, ядки, сирене, царевичното нишесте, елда и яйца.

Цинкът може да се намери в риба и морски дарове, месо, сирене, шоколад и черен чай. Червеното месо, черният дроб, сусамът, лещата, грахът и елдата са богати на желязо, докато йодът се намира в големи количества в яйца, морски дарове, риба и житни зърнени храни.

Мастните киселини също са много важни за силната имунна система. Освен риба и морски дарове, те се намират в ядките, различни семена, брюкселско зеле и спанак. Аминокиселините се срещат в големи количества в яйцата, млечните продукти, бялото месо, бобовите растения и зърнените храни.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Кои храни погрешно се смятаха за здравословни

Диетолозите разказаха за продукти, които преди време погрешно бяха считани за здравословни. Първото място в списъка принадлежи на диетичните газирани напитки

Няма снимка

Изследване: Яйцата са безопасни за сърцето

Яйцата не увеличават риска от инфаркт и инсулт, показа 30-годишно изследване, цитирано от в. "Дейли мейл". Заради съдържащият се в тях холестерол, яйцата отдавна предизвикват спорове дали

Няма снимка

Недостигът на кои храни води до тревожност

Недостатъчното количество зеленчуци в храната може да предизвика развитие на тревожно разстройство. Изследването е публикувано в International Journal of Environmental Research and Public Health

Няма снимка

Камъни в бъбреците

защо се образуват, как да се лекуват и кой е изложен на риск Болката, причинена от камъни в бъбреците, отдавна се смята за една от най-силните, които човек изпитва

Няма снимка

Една ябълка държи докторите настрана

От древни времена ябълкинте се приемат като ценен хранителен и диентичен продукт. Хората ги използват свежи и печенни за подобряване на храносмилането, за увеличаване на отделянето на жлъчен сок

Няма снимка

Кисело зеле в борбата срещу недостига на витамини и дисбиозата

Киселото зеле е един от онези продукти, които са особено търсени през зимата. Това е истински склад за полезни свойства, така че няма цена за това ястие на масата за хранене

Още от Фермер
Няма снимка

Всички полезни съвети за почистване на бъчвите

Ако не го направите, те много бързо могат да плесенясат Изпразнените от виното бурета трябва веднага да се измият старателно. Задължително е да се опушат чрез изгаряне на сяра и да се поставят за

Няма снимка

Финансисти очакват горивата да паднат още с поне 20 ст.

Финансисти очакват горивата да паднат още с поне 20 ст. В момента маржът на бензиностанциите е над 30 ст., може да се свие още заради кризата. Цените на горивата са паднали с над 20 ст

Няма снимка

Утре в Западна България ще е слънчево

Атмосферното налягане е по-ниско от средното за месеца и ще продължи бавно да се понижава. През нощта облачността ще е разкъсана. Значителна ще бъде над югоизточната половина от страната и на отделни

Няма снимка

Първият восък да се използва не за нови пити с восъчни ооснови, а за изграждане на сторителни рамки

За да се оползотворява естествено отделящият се от восъкоотделителните жлези на пчелите восък, в гнездата на семействата трябва да се осигуряват места за използването му от ранна пролет

Няма снимка

Отглеждане на домати в парници и оранжерии

Подходящо е за ранно производство Градинарите, които разполагат с парници и оранжерии могат да си отгледат много ранни домати в тях. Обикновено това са по-сложни конструкции

Няма снимка

Васил Симов: Цените на някои храни може да продължително да намалеят

Няма да се учудя, ако при някои хранителни стоки се забележи по-продължително намаляване на цените, това заяви по БНТ главният изпълнителен директор на Софийската стокова борса Васил Симов