Какво да ядем за добър имунитет

19 март 2020 Домашен лекaр 0 36144
Няма снимка
 

Лошото хранене, недостигът на витамини и увеличаващите се нива на стрес увреждат здравето, като отслабват имунната система. Променливото и влажно време също е предизвикателство за защитните сили на организма.

Преди да прибегнете до лекарствата и да се доверите напълно на ваксините, не забравяйте, че начинът на хранене също е в състояние да повлияе положително върху имунитета.

Продуктите, които повишават имунитета, са важно средство за предотвратяване на настинки и инфекции. Този ефект се постига благодарение на високото съдържание в тях на витамини, минерали и други полезни вещества. Полезните храни са изключително разнообразни, така че с тях менюто ви ще бъде пълноценно и балансирано, а устойчивостта на организма към инфекции ще се повиши значително.

Витамините С, А, Е, селен, цинк, желязо, йод, както и омега-3 мастните киселини и аминокиселините са отговорни за силната имунна система.

И така, кои съдържат горните вещества?

Витамин С може да се намери в цитрусовите плодове, шипка, червени боровинки, чушки, зеле, касис, киви, магданоз и копър.

От цитрусите и горските плодове могат да се приготвят различни напитки, а зеле и чушки можете да добавяте към салатата си. Ситно нарязаните зелени подправки са вкусно допълнение към супи и основни ястия.

Витамин А се намира в маслото, жълтъците на яйцата, черния дроб, морковите и листата на киселеца, тиквата и кайсиите.

Не забравяйте да добавите масло към сутрешната закуска, яжте зелени салати и гответе по-често супи, основни ястия и десерти с тиква.

Витамин Е може да се намери във всички растителни масла, ядки, семена и пшенични трици. Включвайте често в менюто си салати, подправени с масло, и добавете ядки и семена.

Селенът се намира в гъби, морски дарове, ядки, сирене, царевичното нишесте, елда и яйца.

Цинкът може да се намери в риба и морски дарове, месо, сирене, шоколад и черен чай. Червеното месо, черният дроб, сусамът, лещата, грахът и елдата са богати на желязо, докато йодът се намира в големи количества в яйца, морски дарове, риба и житни зърнени храни.

Мастните киселини също са много важни за силната имунна система. Освен риба и морски дарове, те се намират в ядките, различни семена, брюкселско зеле и спанак. Аминокиселините се срещат в големи количества в яйцата, млечните продукти, бялото месо, бобовите растения и зърнените храни.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр
Няма снимка

Как да се храним здравословно по време на карантина

Голяма част от хората по време на карантина хапват повече от необходимото. Не са малко и хората, които искат да се хранят правилно, но не знаят какво да хапват, след като всеки ден са си вкъщи

Няма снимка

Кои храни погрешно се смятаха за здравословни

Диетолозите разказаха за продукти, които преди време погрешно бяха считани за здравословни. Първото място в списъка принадлежи на диетичните газирани напитки

Няма снимка

Изследване: Яйцата са безопасни за сърцето

Яйцата не увеличават риска от инфаркт и инсулт, показа 30-годишно изследване, цитирано от в. "Дейли мейл". Заради съдържащият се в тях холестерол, яйцата отдавна предизвикват спорове дали

Няма снимка

Недостигът на кои храни води до тревожност

Недостатъчното количество зеленчуци в храната може да предизвика развитие на тревожно разстройство. Изследването е публикувано в International Journal of Environmental Research and Public Health

Няма снимка

Камъни в бъбреците

защо се образуват, как да се лекуват и кой е изложен на риск Болката, причинена от камъни в бъбреците, отдавна се смята за една от най-силните, които човек изпитва

Няма снимка

Една ябълка държи докторите настрана

От древни времена ябълкинте се приемат като ценен хранителен и диентичен продукт. Хората ги използват свежи и печенни за подобряване на храносмилането, за увеличаване на отделянето на жлъчен сок

Още от Фермер
Няма снимка

Продължават плащанията за агроекология, преведени са още 17 млн. лева

Държавен фонд „Земеделие“ преведе 17 275 490 лв. по мярка 10 „Агроекология и климат“ от ПРСР 2014-2020 г., съобщиха от фонда. Подпомагане получиха 2619 земеделски стопани

Няма снимка

Кабинетът предлага на Народното събрание да удължи извънредното положение до 13 май

Министерският съвет реши да предложи на Народното събрание удължаване срока на обявеното извънредно положение, съобщиха от правителствената пресслужба

Няма снимка

ЕК съобщи, че ще получим 3 000 екземпляра за тестуване в национални лаборатории

4 акредитирани лаборатории у нас ги получават вече, ще могат да бъдат проверени до 60 милиона теста Нов контролен материал за проверка на правилното функциониране на тестовете за коронавирус e

Няма снимка

Къпането на декоративния заек има някои специфики

Затова е добре да следвате следните препоръки: 1. Не е добре минизаекът да бъде къпан често и по много, защото козината му задържа в значителна степен влага

Няма снимка

Impossible Foods са готови да произвеждат месо от несъществуващи животни

Според Патрик Браун, главен изпълнителен директор на Impossible Foods, съществуващите технологии вече правят възможно създаването на зеленчуков аналог на месото

Няма снимка

Цените на едро и при 3-те вида месо – свинско, говеждо/телешко и пилешко растат!

Цените на едро и при трите вида месо – свинско, говеждо/телешко и пилешко започват да растат още през януари, сочи анализ на CAPA. Средното равнище на изкупната цена на тон кланично тегло на