Какво да пазаруваме по време на пандемия

24 март 2020 Кулинария 0 23985
Няма снимка
1 2
 

Само до преди няколко дена отскачахме до магазина при всяка създала се нужда и нямаше необходимост да мислим кой знае колко дали сме напазарували достатъчно. Сега ходенето до магазина се препоръчва възможно най-рядко. В същото време е важно да се храним добре, за да поддържаме във форма имунната си система.
„Въпреки че не сме в обичайна ситуация, е възможно да се храните здравословно, когато сте си вкъщи“, казва Алиса Пайк, диетолог и ръководител на комуникациите в Международния съвет за информация за храните. "Изборът на трайни храни като консерви, макаронени изделия, ориз и бобови, както и вкарването в употреба на фризера - където може да съхранявате хляб, месо, зеленчуци, плодове и други, са чудесни начини да осигурите приятно разнообразие на трапезата, а излизанията до магазина да са ограничени."

Предлагаме ви списък от храни, които не само са полезни и засищащи, но и лесно се комбинират в рецепти.

Фасул и бобови растения
Те са дългокрайно продукти и присъстват в традиционното българско меню, откакто се помним. Това не е случайно, всички сме запознати с полезните им качества. Бобът, нахутът и лещата може да се приготвят като супи, яхнии, в салати, за разядки, гарнитури и дори в сладкиши.

Консервирана риба


Консервираните или вакуумирани протеинови източници като риба тон, скумрия или сьомга също са силно хранителни и може да се съчетаят в разнообразни ястия като пастети, салати, а също и като основно ястие.

Орехови масла
Фъстъченото масло или сусамовият тахан не са никак скъпи, а са изключително полезни и трайни. Може да правите с тях домашни сладкиши, а може да ги мажете на филийка за децата... в голямото им междучасие.

Макаронени изделия
Всички видове паста са засищащи и има безкраен списък от вкусни идеи как да си ги приготвите. Към този пазар добавете и няколко бурканчета с доматено пюре. Ако ви е писнало да готвите, просто загрейте доматеното пюре в един тиган, добавете му сол, чесън и риган и разбъркайте със сварената паста. Това е лека и вкусна вечеря за цялото семейство.

Зърнени храни
Сега е моментът да се научите да си правите домашни сладки с овесени ядки или хлебчета с лимец. Всички зърнени храни са полезни, с дълъг период на трайност и подходящи както за солени ястия, така и за десерти. Те съдържат и много фибри, а в живот без движение повечето хора започват да се оплакват от стегнат стомах. Фибрите тук идват на помощ.

Замразени плодове и зеленчуци
Ако досега сте ги отбягвали, сега е моментът да преоткриете какво улеснение са те. Каквото и да ви хрумне да сготвите, може да извадите някой и друг плик със замразени зеленчуци от фризера и да обогатите рецептата. Дори в простите пържени яйца може да сложите малко замразен спанак или броколи и да имате добавена хранителна стойност. Замразените плодове пък са супер подходящи за смути, за кремчета, за десерти или просто с кисело мляко и овесени ядки.

Мед
Никой не се съмнява в здравословните свойства на меда, но в условия на карантина е задължително да имаме два буркана у дома. Ползвайте го и в чая си, и на филийка, и за палачинки, и за приготвяне на десерти. С него може да направите и домашен течен шоколад.

Фризерът – нашият най-добър приятел
Пресните храни може да бъдат замразени и това дори няма да отнеме на част от тях здравословните им качества. Може да използвате фризера си на пълни обороти – замразете месо и кайма, като предварително сте ги разделили на порции, за да може да готвите от тях по няколко пъти, без да се налага да размразявате големи количества. Хляба също нарежете на филийки и ги замразете на няколко порции. Когато го извадите и размразите, дори няма да е нужно да го печете. При млечните продукти не седят така нещата. Киселото мляко не е подходящо за фризер, но прясното може спокойно да си изчака реда там няколко дни и дори седмици. Твърдите сирена също може да бъдат съхранявани във фризера.

MILA.BG призовава: Останете си вкъщи! Пазете живота!

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Кулинария
Няма снимка

Пълнени шницели

Продукти: 500 г пилешко (свинско) филе, 250-300 г гъби, 100 г кашкавал, 1 малка глава лук, сол, черен пипер и пресен магданоз и копър на вкус За паниране: 2-3 картофа, 1 яйце, брашно

Няма снимка

Вкусни разядки с патладжани

Ако в хладилника или в мазето ви се намира някой и друг буркан със сини домати, неочаквани гости няма да ви притеснят Патладжан в аджика 3 кг патладжан, 3 кг домати, 1 кг чушки, 2 глави чесън

Няма снимка

Вкусни питки от тиквички

Намажете горещите питки с масло Тези питки можете да ги ядете на воля. Няма опасност да напълнеете от тях. Те са много вкусни и ароматни. Продукти: една не много голяма тиквичка, 120 г кисело мляко

Няма снимка

Ягодов десерт

Продукти: 120 г готов тортен блат, 2 суп. лъж. ликьор (или сладко вино), 300 мл прясно мляко, 4 яйчни жълтъка, 50 г захар, 1 суп. лъж. нишесте, 2 пак. Ванилова захар, 300 г пресни ягоди

Няма снимка

Кюфтета от филе от бяла риба

Бялата риба е източник на фосфор, лизин, както и витамин D. Въпреки че осъзнаваме колко е полезна, не всеки обича ястия от риба. Всъщност, всичко зависи от уменията на домакинята и вкуса на готовия

Няма снимка

Свежа лимонада от краставица

С добавени листа от мента Всяка година чакаме лятото в продължение на 9 месеца, а след това се оплакваме от жегата, пием много газирана вода, харчим голяма част от заплатата си за сладоледи и търсим

Още от Фермер
Няма снимка

Зайкинята яде зайчетата си

Когато зайкинята изяде малките си след раждане, много често причината е, че на родилката липсва чиста питейна вода Втората, по-малко вероятна, причина е

Няма снимка

Как да отучите кученце да хапе

Палетата, които се контролират, е по-малко вероятно да станат кучета, които хапят Устата на кученцата е пълна с около 28 зъбчета, които сякаш са постоянно привлечени от пръстите ви

Няма снимка

Китайски учени създадоха ГМО ориз, който сваля високо кръвно налягане

Учени от Китайската академия на науките са постигнали успех в разработването на генетично модифициран ориз, който намалява високото кръвно налягане при консумация, без странични ефекти

Няма снимка

Подхранете лозите, дъждовете са ги измили

Какви са сроковете, нормите и правилата Подхранването на лозите с азотен тор и листното торене стават задължителни заради честите валежи досега и т.нар измиване на полезните вещества

Няма снимка

След всяка поливка, разрохквайте почвата

Почти всички зеленчукови култури се нуждаят от напояване, за да нарастват правилно, както и за да образуват повече и по-качествени плодове. Препоръката е да се полива късно вечер или рано сутрин

Няма снимка

Черницата - много ползи, отглеждането ѝ е лесно

Светът познава 68 вида Не са много растенията, които предлагат толкова блага на стопанина, а същевременно изискват толкова малко в замяна. Такава е и черницата