Във форма и по време на извънредното положение - как?

31 март 2020 Домашен лекaр / Полезни съвети 0 15660
Няма снимка
 

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории.

Освен заплахата от коронавируса пред много от нас стои още една – след като всичко това приключи, да не можем да си „влезем“ в любимите дрехи.

Принудителното стоене в къщи и разполагането с много време, което да посветите на любимите домашни, за да ги поглезите с някоя вкусотия, могат да бъдат доста опасни за фигурата ви. Липсата на активно движение и богатите трапези са риск за неприятна промяна на тялото точно преди лятото.
Ето няколко актуални препоръки как да запазите фигурата си дори и при извънредно положение:

1. Направете си график на храненията. Припомнете си детските години и как са ви хранили тогава – в режим и под час. Три основни и две междинни са предостатъчно при липса на физическа активност. Междинните хранения могат да включват плодове и зеленчуци. Така ще дадете енергия на тялото си, без да злоупотребявате с калориите. Създайте си точен график на хранене – в колко часа сядате на масата и колко време ще продължи храненето (като в пионерските лагери едно време!). В противен случай рискувате да слеете две от основните хранения в едно протяжно хапване. Това не бива да се случва.

2. Планирайте менюто. Това ще ви помогне и при пазаруванията. Помислете какво ще приготвите за ядене през следващите няколко дни и направете списък за пазар. Разгледайте списъка и помислете дали избраните ястия не са твърде калорични, вредни или тежки. Опитайте се да замените някое от храненията с нещо постно (Скоро е Великден и дори и да не спазвате строг пост е добре понякога да разтоварите организма си). Пренаредете списъка и отидете на пазар. Купувайте само продуктите от списъка, за да не се окаже, че сте се презапасили с чипс или бира и изпитвате неистово желание да ги унищожите, макар че нито сте гладни, нито е време за ядене.

3. Следете калориите! При стоенето в къщи и липсата на активност, каквото е положението сега, човек изразходва по-малко калории. Физическата дейност е основен двигател за изразходването на калории, но в този период тя е ограничена. Ако при нормални обстоятелства референтните стойност за жени и за мъже са съответно 2000 Kcal или 2300 Kcal, при заседналия начин на живот те падат на около 1200 Kcal и 1350 Kcal. За да запазите теглото си, трябва да уравновесите везните на приета и изразходвана енергия. Това означава, че е добре да пресмятате енергийните стойности на продуктите и да се придържате към нискокалоричните ястия.

4. Не забравяйте да тренирате. Немислимо е да си направите 5-километровия джогинг в домашни условия, но пък точно сега имате време да се опитате да вдигнете продължителността на планка, да изпълните някоя от множеството програми за домашни тренировки от каналите за видеосподеляне и дори да се отдадете на ежедневно и отговорно силово трениране, което да подчертае мускулите на ръцете и бедрата, да стегне корема и да извади от вас неподозирана сила.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
Няма снимка

Лещата помага срещу високото кръвно

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

Няма снимка

Боровинката – природен дар, лек и наслада

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

Няма снимка

Профилактика и лечение при камъни в бъбреците

Лечението на бъбречно-каменната болест не завършва с "разбиването" на камъни или успешното им отстраняване. Много е важно да се намери причината изобщо да се образуват камъни и да се вземат

Няма снимка

Внимание! Пролетните алергии настъпват

Какво да правим и как да се борим с тях Ако всяка пролет се повтаря един и същи сценарий - започва хрема и кашлица, очите се зачервяват и сълзят, не бива да обвинявате единствено лошия имунитет

Няма снимка

Специалисти: Мийте зъбите си, стоейки на един крак

Мийте зъбите си, стоейки на един крак, за да укрепите костите и мускулите на краката си, съветват британски експерти, цитирани от в. "Дейли мейл". Изданието потърси съветите на водещи британски

Няма снимка

Какви диети са подходящи за различните възрасти

Най-големият мит, на който повечето хора стават жертва, е вярата, че „перфектната диета“ съществува. Няма двама човека еднакви – дори едноячните близнаци се различават

Още от Фермер
Няма снимка

Зайкинята яде зайчетата си

Когато зайкинята изяде малките си след раждане, много често причината е, че на родилката липсва чиста питейна вода Втората, по-малко вероятна, причина е

Няма снимка

Как да отучите кученце да хапе

Палетата, които се контролират, е по-малко вероятно да станат кучета, които хапят Устата на кученцата е пълна с около 28 зъбчета, които сякаш са постоянно привлечени от пръстите ви

Няма снимка

Китайски учени създадоха ГМО ориз, който сваля високо кръвно налягане

Учени от Китайската академия на науките са постигнали успех в разработването на генетично модифициран ориз, който намалява високото кръвно налягане при консумация, без странични ефекти

Няма снимка

Подхранете лозите, дъждовете са ги измили

Какви са сроковете, нормите и правилата Подхранването на лозите с азотен тор и листното торене стават задължителни заради честите валежи досега и т.нар измиване на полезните вещества

Няма снимка

След всяка поливка, разрохквайте почвата

Почти всички зеленчукови култури се нуждаят от напояване, за да нарастват правилно, както и за да образуват повече и по-качествени плодове. Препоръката е да се полива късно вечер или рано сутрин

Няма снимка

Черницата - много ползи, отглеждането ѝ е лесно

Светът познава 68 вида Не са много растенията, които предлагат толкова блага на стопанина, а същевременно изискват толкова малко в замяна. Такава е и черницата