Във форма и по време на извънредното положение - как?

31 март 2020 Домашен лекaр / Полезни съвети 0 24327
Няма снимка
 

Новият начин на работа от вкъщи и изкушаващата близост на хладилника налагат да си създадем строг режим на хранене и по-стриктно следене на погълнатите калории.

Освен заплахата от коронавируса пред много от нас стои още една – след като всичко това приключи, да не можем да си „влезем“ в любимите дрехи.

Принудителното стоене в къщи и разполагането с много време, което да посветите на любимите домашни, за да ги поглезите с някоя вкусотия, могат да бъдат доста опасни за фигурата ви. Липсата на активно движение и богатите трапези са риск за неприятна промяна на тялото точно преди лятото.
Ето няколко актуални препоръки как да запазите фигурата си дори и при извънредно положение:

1. Направете си график на храненията. Припомнете си детските години и как са ви хранили тогава – в режим и под час. Три основни и две междинни са предостатъчно при липса на физическа активност. Междинните хранения могат да включват плодове и зеленчуци. Така ще дадете енергия на тялото си, без да злоупотребявате с калориите. Създайте си точен график на хранене – в колко часа сядате на масата и колко време ще продължи храненето (като в пионерските лагери едно време!). В противен случай рискувате да слеете две от основните хранения в едно протяжно хапване. Това не бива да се случва.

2. Планирайте менюто. Това ще ви помогне и при пазаруванията. Помислете какво ще приготвите за ядене през следващите няколко дни и направете списък за пазар. Разгледайте списъка и помислете дали избраните ястия не са твърде калорични, вредни или тежки. Опитайте се да замените някое от храненията с нещо постно (Скоро е Великден и дори и да не спазвате строг пост е добре понякога да разтоварите организма си). Пренаредете списъка и отидете на пазар. Купувайте само продуктите от списъка, за да не се окаже, че сте се презапасили с чипс или бира и изпитвате неистово желание да ги унищожите, макар че нито сте гладни, нито е време за ядене.

3. Следете калориите! При стоенето в къщи и липсата на активност, каквото е положението сега, човек изразходва по-малко калории. Физическата дейност е основен двигател за изразходването на калории, но в този период тя е ограничена. Ако при нормални обстоятелства референтните стойност за жени и за мъже са съответно 2000 Kcal или 2300 Kcal, при заседналия начин на живот те падат на около 1200 Kcal и 1350 Kcal. За да запазите теглото си, трябва да уравновесите везните на приета и изразходвана енергия. Това означава, че е добре да пресмятате енергийните стойности на продуктите и да се придържате към нискокалоричните ястия.

4. Не забравяйте да тренирате. Немислимо е да си направите 5-километровия джогинг в домашни условия, но пък точно сега имате време да се опитате да вдигнете продължителността на планка, да изпълните някоя от множеството програми за домашни тренировки от каналите за видеосподеляне и дори да се отдадете на ежедневно и отговорно силово трениране, което да подчертае мускулите на ръцете и бедрата, да стегне корема и да извади от вас неподозирана сила.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Домашен лекaр / Полезни съвети
Няма снимка

Крехко месо дават бройлерите

Но за тях постелята е важна - тя определя растежа, усвояването на храната и дали ще са здрави Качествата на добрата постеля са: * да е суха; * рохкава; * да поглъща влагата от екскрементите; * да не

Няма снимка

Храни за добро здраве

В сезона на настинките, когато във въздуха има твърде много вируси и имунната система е отслабена, тялото има нужда да бъде подкрепено. Това разбира се може да стане с помощта на фармацевтични

Няма снимка

Кога да намалите обемистите фуражи на бременните овце

Обемистите фуражи в дажбата на бременните овце се намаляват през последния - петия, месец от бременността. За сметка на това се увеличава делът на концентрирания фураж в дажбата им - на 350-400 г

Няма снимка

Признаци за опаразитяване с метил

Кои са външните сиптоми? Най-често при овцете ще откриете оток отдолу между двете долни челюсти. Другото място е да има оток и под гърдите. И при двата случая това е сигурен признак

Няма снимка

Лещата помага срещу високото кръвно

Ако не се лекува, "тихият убиец" - високото кръвно налягане, може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене

Няма снимка

Боровинката – природен дар, лек и наслада

Предпазва от високо кръвно, наднормено тегло, катаракта и киселини Боровинките. Те не само са предпочитан плод за десерти, закуски, напитки и украса на храни

Още от Фермер
Няма снимка

Нов сорт на старата лоза - как може да се направи

Читател ни пише, че преди години си е купил от пазара в областния град препоръчани му лози, които обаче се оказали не от сорта, който е обявен. Чувал от други любители, че това се е случвало и на тях

Няма снимка

ФАО: Световните цени на храните растат за девети пореден месец

Прогнозата е производството на пшеница да се увеличи през 2021 г. Ново покачване на цените на храните през февруари за девети пореден месец, сочат данните

Няма снимка

Не допускайте нарушаване на репродукцията при кравите

Пропуски в мониторинга на женските разплодни животни водят до затруднено заплождане през зимата, напомнят специалистите Заплождането на кравите се извършва до 80-ия ден след отелването

Няма снимка

Минерали и витамини за телето

Започнете да му давате стартерна смеска, след като стане на 1 седмица Специално за малки телета у нас се произвеждат т.нар. стартерни смески, които съдържат 18% суров протеин

Няма снимка

Днес ще е тихо и слънчево

През деня над Западна и Централна България ще преобладава слънчево време, повече облаци ще има над източните райони. Ще е почти тихо. Минималните температури ще са между минус 4 и 1 градуса

Няма снимка

Защо кучето не обича да бъде четкано?

Някои любимци изпитват безпокойство, може дори да хапят Докато много кучета обичат да бъдат глезени, някои от тях полудяват, когато видят четка. Но тя не е просто чудесен начин да поддържате любимеца