Вкусни ястия за добро храносмилане

30 септември 2020 Кулинария 0 43938
Няма снимка
1 2 3 4 5
 


Забързаният ритъм на живот на повечето съвременни хора често води до проблеми с храносмилането. Нередовното хранене, храненето "на крак“ и прекаляването с „сухоежбините“ водят до проблеми със стомаха. Днес ще ви предложим рецептите на няколко ястия, които ще ви помогнат в тези случаи.

Задушена тиква със зеленчуци 
Заради високото съдържание на витамини, тиквата оказва благотворно влияние при усвояването на храната. Тя има положителен ефект за нормализиране на метаболизма. Този продукт е в състояние да предотврати натрупването на излишни мазнини и да изведе токсините от организма.

Продукти: 200 г тиква, 200 г тиквички, 1 морков, 150 г домати, 1 чушка, 100 г броколи, 100 г зелен фасул, магданоз, зехтин.

Приготвяне: Изплакнете старателно зеленчуците, обелете ги и ги нарежете на кубчета. Загрейте тиган със зехтин и задушете нарязаните зеленчуци за 7-10 минути. Добавете малко количество вода, покрийте с капак и оставете да къкри на тих огън около 15 минути. Когато зеленчуците са готови, добавете нарязания магданоз, сол и подправки по ваш вкус. Разбъркайте.

Сервирайте горещо като отделно ястие или като гарнитура към месо.

Броколи със сушени плодове на фурна 
Не е тайна, че броколите имат благоприятен ефект върху храносмилането. Въпреки, че е постно ястие и няма месо, то е невероятно вкусно.

Продукти: 500 г броколи, 100 мл зеленчуков бульон, 100 г смес от сушени плодове, 2 глави лук, 2 моркова, 2 супени лъжици зехтин, 2 супени лъжици лимонов сок, магданоз, смляна канела, сол и черен пипер на вкус.

Приготвяне: Измийте добре броколите и разделете на съцветия. Обелете лука, нарежете на малки кубчета и залейте с лимоновия сок. Нарежете морковите на средно големи ивици или настържете на едро ренде.

Задушете лука и морковите с малко масло и след това ги прехвърлете в тавичка или дълбока форма за печене. Добавете броколито и сушените плодове, предварително накиснати в топла вода. Сипете бульона и поставете във фурната за 15 минути при 180 °C.

Пет минути преди да извадите от фурната добавете желаните подправки и ситно нарязания магданоз.

Сервирайте горещо с крутони.

Цвекло, запечено със сирене фета 

Това ястие е не само полезно за периссталтиката, но и се приготвя много лесно.

Продукти: 2 глави червено цвекло, 100 г сирене фета, 40 мл растително масло, 1 скилидка чесън, сушена мащерка на вкус, 1 супена лъжица кленов сироп, 1 чаена лъжица балсамов оцет, 30 г орехи, черен пипер на вкус.

Приготвяне: Изплакнете старателно цвеклото, напръскайте го с няколко капки балсамов оцет, увийте го в два слоя фолио и печете във фурната при 200 °C за 2 часа или докато омекне и ставе готово. Охлажда се и се нарязва на средни дебели филии.

Пригответе дресинга - смесете кленовия сироп, олиото, балсамовия оцет, настърганата скилидка чесън и подправките. Прехвърлете цвеклото в купата с дресинга и внимателно разбъркайте. Оставете за 15 минути да се маринова.

Нарежете сиренето на кубчета.

Покрийте тавата с хартия за печене или фолио. Наредете филиите цвекло, като отгоре на всяка филия поставете по парче сирене. Печете във фурната за 15 минути при температура 220 °С.

Прибавете накълцаните орехи и оставете във фурната още 5 минути. Сервирайте горещо с крутони.

Варена елда с цвекло и меко сирене 

Не е тайна, че елдата е богата на протеини. В това отношение тя е съпоставима с диетичните меса. Освен това елдата съдържа много фибри и антиоксиданти, които имат благоприятен ефект върху чревната функция, помагат на организма да се бори със свободните радикали и понижава нивата на холестерола.

Такива здравословни зърнени храни могат да се приготвят по доста необичаен начин. Предлаганата оригинална гарнитура ще бъде отлично допълнение към варени или задушени меса, както и като самостоятелно ястие.

Продукти: 110 г елда, 1 глава цвекло, 270 мл вода, 1 супена лъжица масло, 50 г меко сирене, сол, черен пипер и зелени подправки на вкус.

Приготвяне: Ако е необходимо, изчистете елдата и я изплакнете под течаща вода. Обелете цвеклото и го настържете на едро ренде.

Сипете елда в тенджера, добавете подсолена вода и настърганото цвекло. Поставете на котлона на умерено силен огън. Варете 20-25 минути, докато омекнат. Към готовата каша добавете малко масло, разбъркайте добре и покрийте с капак. Оставете за 10-15 минути.
Изплакнете зелените подправки под течаща вода и ги нарежете на ситно. Нарежете сиренето на средно големи кубчета.

Прехвърлете елдата в чиния за сервиране и отгоре наредете кубчетата сирене. Поръсете със нарязаните подправки.

ЗА ЛЮБИТЕЛИТЕ НА НЕОБИЧАЙНИ ВКУСОВЕ

Салата от морски водорасли 

Ламинарията, или кафявите морски водорасли, са полезни не само при йоден дефицит, но и за подобряване на чревната перисталтика. Дори в традиционната медицина, изсушените водорасли под формата на прах се включват като съставна част от поддържащата терапия при заболявания на стомашно-чревния тракт.

Продукти: 250 г водорасли, 1 морков, 1 глава червен лук, 1 яйце, 1 маринована краставица, 2 скилидки чесън, 1 връзка магданоз, 3 супени лъжици зехтин, сол и подправки на вкус.

Приготвяне: Сварете яйцето твърдо и го нарежете на малки кубчета. Изплакнете добре морковите, обелете ги и ги настържете на едро ренде, а лука нарежете на полумезеци. Краставицата нарежете на ивици. Чесъна го настържете на ситно ренде или го нарежете на ситно, заедно с пресните подправки.

В дълбока купа смесете всички съставки и подправете със смес от зехтин, сол и любимите ви подправки.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Кулинария
Няма снимка

Бързи и вкусни ястия от тиква

През есента ястията от тиква са много популярни. Всяка домакиня има в резерв рецепта, с която бързо да приготви вкусна и балансирана вечеря, както за децата, така и за възрастните

Няма снимка

Италианска паста

5-те най-популярни рецепти и как да ги приготвите Пастата е гръбнакът на италианската кухня. Разбира се, само ако говорим за качествени продукти от твърда пшеница

Няма снимка

Картофени крокети

Продукти: 700 г картофи, 40 мл готварска сметана, 2 яйца, 35 г грис, 60 г брашно, 4 супени лъжици галета, 10 г кориандър, олио за пърженето, магданоз, копър

Няма снимка

Домати "Ветрило"

Пълнени с месо и запечени на фурна Много оригинално и лесно за приготвяне ястие от домати и месо на фурна. Подходящо както за празнична трапеза, така и за вкусна вечеря

Няма снимка

Кюфтета с кълцано месо

Пилешките гърди са чудесни за приготвяне на кълцани кюфтета. От тях се получава най-деликатната едрозърнеста кайма. Продукти: 1 кг филе, 1 яйце, 1 супена лъжица брашно, 1 суп. лъж

Няма снимка

Пай с карфиол и спанак

Тази рецепта е за любителите на солените печива със зеленчуци. За да намалите калоричността на пая и да го направите по-полезен, можете да замените част от пшеничното брашно с царевично

Още от Фермер
Няма снимка

Съвременните царевични хибриди трябва да са с комплексни качества

Земеделските производители целят високи добиви, но и устойчивост на климатичен стрес. Семената на сръбския институт „Земун Поле“, включени в продуктовата листа на фирма Ай Ди Трейдинг

Няма снимка

Качествено брюкселско зеле

Ако не сте си отгледали, но обичате брюкселско зеле, трябва да внимавате, когато го купувате. А ето и какво да имате предвид: * Избирайте здрави главички, когато зелето се продава със стъблото

Няма снимка

Подобрете почвата, ако има нужда

На много места в страната почвата във вилните зони, а и в градините, е по-тежка. Затова ако имате подобен проблем, есента е време да го решите. 3 рецепти: * Тежка почва се коригира с оборски тор

Няма снимка

До 20 градуса в сряда, сутринта ще има мъгли

През нощта облачността, предимно висока, от югозапад ще започне да се увеличава. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони - със слаб югоизточен вятър

Няма снимка

Учени говорят за отглеждане на култури на Марс

Уебинарът на китайския производител на безпилотни летателни апарати XAG представи Червената планета като стратегическа визия за решаване на проблемите с устойчивостта Учени и земеделски експерти се

Няма снимка

Актуално в зеленчуковата леха

Предзимните сеитби продължават * В топлите и сухи дни продължават късните есенни сеитби. Все още може да се засажда лук и чесън за зелено. Препоръчително е да използвате по-едри луковички, т. нар