Вижте как строят „Хемус“ между Боаза и връзката с пътя Плевен - Ловеч (Видео, снимки)

24 октомври 2020 Новини 0 33327
Няма снимка
Снимки и видео АПИ
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 

Напредва строителството на АМ „Хемус“ в участъка между Боаза и връзката с пътя Плевен - Ловеч, съобщават от пресцентъра на АПИ.

В момента в трасето, обособено в три участъка, се извършват изкопи и насипи, работи се по големите съоръжения - мостове , виадукти, пътни възли, подлези и надлези. В изпълнението на строителните работи дружеството „Автомагистрали“ ЕАД е мобилизирало 69 верижни, 23 комбинирани и 7 колесни багера, 33 булдозера, 14 бетоновоза, 5 бетонпомпи, 31 валяка, 13 влекача, 6 грейдера, 18 водоноски, 11 дъмпера, 2 кулокрана, 12 крана, 2 камиона с кран, 3 телескопични товарача, 21 фадроми, 3 трошачки, 257 самосвала, 2 рециклатора, 5 пилотни машини. На обекта се работи с пълна мобилизация.

Поетапното изграждане на трасето между Боаза и връзката с пътя Плевен - Ловеч е разделено на 3 участъка. В 51,5-километровата отсечка ще има 17 виадукта, 5 моста, 5 пътни възела, 9 надлези и подлези и един тунел.

Участък 1, с дължина 15,26 км, започва от Боаза и ще е до пресичането с пътя Луковит - Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“. Предвижда се в него да има два пътни възела, четири мостови съоръжения и 2 виадукта. Строително-монтажни работи се изпълняват в три подучастъка. В първия то е около 25,5%, във втория – около 59,5%, а в третия – около 2%.

Участък 2 започва в края на пътен възел „Дерманци“ и е до връзката с път ІІІ-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“. Дължината му е 19,2 км и в него ще има 2 пътни възела, 9 виадукта, мост над р. Каменица и тунел с две отделни тръби. Изпълняват се дейности във връзка с откриване на строителната площадка.

В Участък 3, с дължина 17,08 км, ще има един пътен възел – „Плевен“, който ще в края на тази отсечка, която ще стига до връзката с пътя Плевен – Ловеч. В него ще има 6 виадукта и 9 надлеза и подлеза. Изпълнени са около 7,5% от предвидените строително-монтажни работи на това трасе.

Цялостното изграждане на АМ „Хемус“ до 2024 г. е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, от п. в. „Боаза“ до с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

На дружеството „Автомагистрали“ ЕАД е възложено проектирането и строителството на 223,04 км от АМ „Хемус“ в участъците от пътен възел „Боаза“ до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново /134,14 км/ и от връзката с пътя Русе - Велико Търново до Белокопитово /88,9 км/. За отсечката от връзката с пътя Плевен - Ловеч до пресичането с път I-5 /участъци 4, 5 и 6/ са изработени техническите проекти, процедират се ПУП – парцеларен план, които са на етап одобрение. За трасето след връзката с пътя Русе - Велико Търново /участъци 7,8 и 9/ в момента се работи по проектиране на трасето.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Новини
Няма снимка

Тайландските протестиращи се предпазват от полицията с гумени патета

Един ден от живота на жителите на Тайланд: протестиращите използват надуваеми патета, за да се предпазят от водни оръдия. Огромни гумени патици се превърнаха в символ на протест в Банкок

Няма снимка

По-добра проследяемост и контрол на безстопанствените кучета цели да въведе нова наредба

Пълна публичност и отчетност на дейностите по преброяване, кастрация и ваксинация на безстопанствените кучета ще бъдат въведени в "Националната програма за овладяване популацията на безстопанствените

Няма снимка

Перуанци "ловят" вода от мъгла и поливат градинки

"Те не успяваха да видят водата, която е точно пред тях", казва Абел Круз за BBC, намерил решение за тези, които страдат от недостиг на вода и променил живота на 250 домакинства

Няма снимка

Учени създадоха глобална карта на пчелите

В света има около 20 000 пчели, обитаващи различни региони на различни континенти. Същевременно броят им спада заради болести, пестициди и намаляване на естествените им местообитания, пише сп

Няма снимка

Температурите утре - до 12 градуса

Атмосферното налягане остава по-високо от средното. През деня слабо ще се повиши. През нощта и утре ще има разкъсана, предимно средна и висока облачност

Няма снимка

Връщат по 36 ст./л за дизела на земеделци

Фермерите ще получат 84 млн. лв. като отстъпка от акциза, тази година тя е с 1 стотинка на литър по-малко от 2019 г. По 36 стотинки за литър дизелово гориво, използвано за земеделски цели

Още от Фермер
Няма снимка

EIMA проведе първото си виртуално издание

В края на петте дни броят на трафика на платформата показва общо над 59 хиляди достъпа, около 10 хиляди потребители са се свързали за събития и семинари Темата за иновациите беше в центъра на EIMA

Няма снимка

Защо загиват пчелите-майки през зимата?

Зимното пчелно семейство се състои от хиляди пчели и една-единствена майка. Есенното семейство може да е добре обезпечено с храна - мед, прашец, да има добър микроклимат

Няма снимка

Нови продукти и решения за високи и сигурни добиви

Крачка напред в устойчивостта на генетиката на KWS към промените в климата На фона на екстремния стрес, причинен от сушата през лятото и есента на 2020 г, добрата новина е фактът

Няма снимка

5 популярни сорта ябълки

Ябълката е най-отглежданият овощен вид у нас. Смята се, че в света има над 10 000 сортове ябълки. Те се различават по: цвят на кожицата, вид на плодовото месо, вкус, време на зреене

Няма снимка

Декоративен зарзават

Есента е към края си и съвсем скоро ще ни обземе предколедна треска. Магазините вече започнаха да преобразяват витрините си, появяват се типично сезонните коледни звезди, гаутерии, малки борчета и т

Няма снимка

Радикални промени са нужни! Но ще ги има, когато се обединим около едно мнение

Усилията трябва да бъдат насочени към подпомагане на чувствителните сектори, за да имаме конкурентоспособен агробизнес, изтъква Симеон Караколев - Каква е оценката ви за българския агробизнес днес