С какво да заменим месото

11 ноември 2020 Кулинария 0 33714
Няма снимка
1 2 3 4 5 6
 

Всеки има свои причини да не яде месо. Някои се страхуват от развитие на рак и сърдечни заболявания, други са решили да спестят от бюджета или просто да отслабнат, а трети решават да се опитат да спазват църковните конони и да постят.

Във всеки случай ще трябва да намерите заместител на месото, така че организмът ви да не изпитва дефицит на протеини и витамини. Има няколко достъпни и полезни продукта, които могат да заместят месото.


Яйца

Яйцата са чудесен заместител на месните продукти. Всички полезни хранителни вещества, които се съдържат в тях, се усвояват напълно от организма. Яйцата съдържат лесно смилаем протеин, както и ценни минерали и витамини (Омега-3, фолиева киселина, витамини А, К, Е, В12, лецитин, биотин). Употребата както на белтъка, така и на жълтъците е полезна за организма, въпреки факта, че последният съдържа холестерол.

Включването на яйца в дневното меню помага за нормализиране на теглото, укрепване на костите, а заради високото съдържание на аминокиселини предотвратява развитието на рак.

Ползите от суровите яйца са много по-големи отколкото при варените. Съществува обаче сериозен риск от инфекция с патогенни бактерии при консумация на сурови яйца. Най-добрият вариант е да се използват рохко сварени яйца.

Млечни продукти

Добавяйки във всекидневното си меню млечно-кисели продукти, вие лесно ще си набавите необходимите ви белтъчни вещества и ще осигурите на организма калций и фосфор. Изварата, заквасената сметана, киселото мляко и айрянът (кефирът) са продукти, които се усвояват много по-добре отколкото прясното мляко, тъй като съдържат лакто- и бифидобактерии.

Сто грама нискомаслена извара съдържа 18 г белтъчини, което съответства на количеството белтъци в 100 г телешко месо. В същото време калориите, които се съдържат в месото са почти два пъти повече. Също така, от млечно-киселите продукти организмът се снабдява с витамини от групите В, Е, D, А и аминокиселини. Сиренето (пармезан, чедър, моцарела и др.) също се отличават с високо съдържание на белтъци.

Риба

Рибата може да се превърне в основен заместител на месото в менюто по време на пости или диета, тъй като тя и морските дарове съдържат голямо количество лесно смилаеми протеини. Също така месото на рибата е богато на желязо, витамин В-12, D, Е и Омега-3. Особено полезни да се включат в диетата са такива риби като херинга, сьомга, скумрия, пъстърва.

Редовната консумация на риба и морски дарове намалява риска от развитие на заболявания на сърдечно-съдовата система, помага за превъзмогване на възпалителните процеси в организма и подобрява зрението. Ако включвате рибата постоянно в дневното си меню, скоро ще забележите осезаемо подобряване на състоянието на кожата, косата и ноктите.

Бобови

Голямо количество растителен протеин се съдържа в бобовите растения. Можете да замените месото с боб, леща, грах, царевица, нахут. Протеинът от тези продукти се усвоява от организма с 80- 90%. Също така бобовите растения съдържат минерали, витамини от групите А, В, С, фибри, аминокиселини и други ценни вещества. Бобовите растения насищат тялото с бавни въглехидрати, като по този начин осигуряват усещане за ситост за дълго време.

Фасул, грах, леща и други култури могат да се използват за приготвяне на всякакъв вид храна (супи, гарнитури, салати, сосове, котлети и др.).

Гъби

Друг достъпен заместител на месото са гъбите. Те са богати на белтъчини, но в същото време са нискокалорични храни, не съдържат нишесте и холестерол и следователно са чудесни за тези, които искат да отслабнат. Гъбите са източник на антиоксиданти, селен, цинк, витамини от група В и витамин D. Редовната консумация на гъби намалява риска от развитие на рак, подобрява функционирането на сърдечно-съдовата и нервната система, а също така има благоприятен ефект върху състоянието на косата, кожата, костите и зъбите.

Елда

Сравнена с другите зърнени култури елдата съдържа най-много белтъчини (около 12%). Също така тя е богата на витамини и минерали: витамини от група В, Е, РР, рибофлавин, флавоноиди, желязо, фосфор, цинк, калий и други минерали. Съдържа около 60% сложни въглехидрати, които осигуряват дълготрайна ситост.

Редовното използване на елда помага за укрепване на кръвоносните съдове, нормализира нивата на хемоглобина и подобрява функционирането на храносмилателната, нервната и ендокринната системи.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Кулинария
Няма снимка

Пържени картофи с лук

Лесни и вкусни рецепти Картофи с лук на тиган са любимо мезе при събирания с приятели и за семейни обеди. Картофите могат да бъдат предварително сварени или направо да се изпържат в гореща мазнина

Няма снимка

Вкусна и бърза вечеря

Приготвянето ще ви отнеме до 30 минути Отминаха коледните и новогодишните празници и дори и най-ентусиазираните домакини трябва да се върнат към служебните си задължания и ангажименти

Няма снимка

Ефектни салати за зимата

С тях ще повишите имунитета си През зимата, заради занижения имунитет, често настиваме и боледуваме. Тайната на укрепващите организма ястия е да се използват сезонни плодове и зеленчуци с вкусни и

Няма снимка

Негърче с червено вино

За този много бърз десерт са ви необходими 200 г краве масло, 1,5 ч ч захар, 3 супени лъжици какао, 6-8 супени лъжици червено вино, 5 яйца, една ванилия, един бакпулвер, чаша и половина брашно

Няма снимка

Вкусни рецепти за пълнени яйца

Всички си пожелаваме 2021-а да е по-добра, по-спокойна и по- успешна. И най-вече да сме здрави. Празниците обаче продължават. В народния календар януари е изпълнен с именни дни и други поводи за

Няма снимка

Топящи се снежни човеци

Веселите сладки с формата на топящи се снежни човеци са оригинален подарък в новогодишната нощ за деца и възрастни. Продукти: за тестото: 70 г масло, 80 мл прясно мляко, 100 г захар, 150 г брашно

Още от Фермер
Няма снимка

Прогноза: Цените на земята може да паднат тази година

Продажбата през януари гарантира добра сделка. Експерти оценяват безплатно земеделски терени. Цените на земята може и да паднат през 2021 година. Това предупреждават експерти в недвижимите имоти

Няма снимка

За чия сметка се реши съдбата на „вегетарианското месо”?

Европейските асоциации защитават наименованията на продуктите си, които се „присвояват” от имитационната индустрия и генерират огромни печалби, заяви в ЕП Пека Песонен

Няма снимка

Ще е слънчево днес - до 5 градуса

Днес ще преобладава слънчево време. След студената утрин, дневните температури ще се повишат и максималните ще са между 0 и 5 градуса, като ще останат по-ниски в североизточните райони

Няма снимка

Ново: "суроватъчен протеин на прах" без лактоза

Ива Тончева Белтъчините или протеините са макронутриент както въглехидратите и мазнините. Това е важно хранително вещество за организма, съставено от аминокиселини

Няма снимка

Опасен студ: Между минус 12 и минус 9 градуса ще бъдат температурите утре

Поради продължителното време с ниски сутрешни температури, за 19 януари, вторник, Националният институт по метеорология и хидрология /НИМХ/ издаде предупреждение от първа степен - жълт код

Няма снимка

С близо 900 000 лева се увеличава бюджетът по подмярка COVID 3

ДФ „Земеделие” увеличава с близо 900 хил. лв. (899 800 лв.) бюджета по подмярка COVID 3, съобщиха от фонда. Със Заповед №03-РД/3575#1 от 15 януари 2021 г