Ефектни салати за зимата

11 януари 2021 Кулинария 0 11772
Няма снимка
1 2 3 4 5
 

С тях ще повишите имунитета си

През зимата, заради занижения имунитет, често настиваме и боледуваме. Тайната на укрепващите организма ястия е да се използват сезонни плодове и зеленчуци с вкусни и полезни добавки.

Днес ще ви предложим няколко зимни салати, които едновременно ще ви затоплят, ще ви заредят с енергия и ще повишат настроението ви.

1. Моркови и портокали с чесън

Тази ярка салата ще ви помогне да подсилите защитните сили на организма благодарение на бетакаротина в морковите, аскорбиновата киселина в портокалите и фитонцидите в чесъна. Вместо майонеза, можете да вземете заквасена сметана или кисело мляко. В тези случаи ползите ще бъдат двойни.

Продукти: 3 средни моркова, 1 голям портокал, 2 скилидки чесън, сол, майонеза на вкус.

Обелете и настържете морковите. Отстранете кората на портокала, разделете го на парченца и почистете от ципите. В купа смесете морковите и почистените, накъсани парчета портокал. Смачкайте чесъна с преса и го добавете към останалите продукти. Посолете и разбъркайте. Подправете с майонеза или кисело мляко.

2. Топла салата с цвекло и тиква 

Това ястие се сервира веднага след приготвянето, докато е още топло. Тиквата ще помогне да се избавите от леността и сънливото настроение през зимата, а цвеклото ще възвърне силите ви и ще прогони умората.
Печете зеленчуците във фурната. Така те ще запазят полезните си свойства и вкус.

Продукти: 300 грама обелена и почистена тиква, 3 малки глави цвекло, ? глава червен лук, 1 голяма салата или пакет смесени листни зеленчуци, 2 супени лъжици кедрови ядки и тиквени семки, 2 суп.лъж. балсамов оцет, 2 суп.лъж. зехтин, сушена мащерка, сол и черен пипер на вкус.

Приготвяне: Обелете и нарежете зеленчуците на малки парченца, а лука - на полумесеци. Вземете 2 листа фолио и поставете в единия тиквата, а цвеклото - в другия. Разпределете равномерно отгоре лука и подправете с мащерка, сол и олио. Завийте фолиото в стегнати пакети и печете във фурната на 200 градуса за около 20-30 минути. През това време накъсайте с ръце листата на салатата в голяма, широка купа. Леко запържете ядки (семките) в сух тиган.

Когато зеленчуците са готови, леко ги охладете и ги прехвърлете върху салатата. Поръсете с ядките и полейте с балсамов оцет.

3. Броколи и зелен фасул 

Още една топла салата ще ви зареди с витамини. Глюкозинолатите, които се съдържат в големи количества в броколите, укрепват отслабналия организъм, което е особено важно след прекарано заболяване. Антиоксидантите от зеления фасул се борят с настинките и предпазват клетките от преждевременно стареене.

Продукти: по 200 г пресни или замразени броколи и зелен фасул, 100 грама чери домати, 100 г белени варени скариди, 100 г обезсолено сирене (бяло или фета), 1 супена лъжица сусам, ? ч.л. смлян червен пипер, 1 скилидка чесън, 2 суп. лъж. зехтин или сусамово масло, сол и черен пипер на вкус.

Приготвяне: В около една супена лъжица масло запържете броколите, разкъсани на съцветия, зеления фасул и скаридите. Смачкайте чесъна с преса и го прибавете в тигана, разбъркайте. Подправете с червен пипер, черен пипер, сол и сусам.

Нарежете чери доматите наполовина, а сиренето - на кубчета. Смесете всички съставки в голяма купа и залейте с останалото масло.

4. Кисело зеле с орехи 

Киселото зеле е с високо съдържание на витамин С, който ни предпазва от настинки и грип, а орехът е рекордьор по съдържание на антиоксиданти. Тази лесна салата може да се приготвя и яде всеки ден, особено ако сте се запасили с кисело зеле за зимата. Така настинките няма да ви застигат.

Продукти: 500 грама кисело зеле, 100 г орехи, ? сладка ябълка, ? глава червен лук, 1 супена лъжица растително масло.

Приготвяне: Смелете ядките в орехомелачка или в хаванче. Нарежете ябълката на кубчета, а лука - на полумесеци.

В голяма купа смесете киселото зеле, лука, ядките и ябълката.

Подправете с олио и разбъркайте добре.

5. Цвекло с чесън 

Салатата от цвекло съдържа голямо количество желязо, манган, витамин С и фитонциди. Ето защо през зимата тя трябва по-често да присъства на трапезата.

Продукти: 4 средно големи глави цвекло - варени или печени, 7 скилидки чесън, 2 супени лъжици майонеза, заквасена сметана или кисело мляко за дресинг, сол на вкус.

Подготовка: Обелете цвеклото и го настържете на средно ренде. Прекарайте чесъна през преса. В подходяща купа смесете цвеклото, чесъна, дресинга и солта. Разбъркайте добре.

Коментари:

Влезте като регистриран потребител или направете вашата безплатна Регистрация
Още от Кулинария
Няма снимка

Пържени картофи с лук

Лесни и вкусни рецепти Картофи с лук на тиган са любимо мезе при събирания с приятели и за семейни обеди. Картофите могат да бъдат предварително сварени или направо да се изпържат в гореща мазнина

Няма снимка

Вкусна и бърза вечеря

Приготвянето ще ви отнеме до 30 минути Отминаха коледните и новогодишните празници и дори и най-ентусиазираните домакини трябва да се върнат към служебните си задължания и ангажименти

Няма снимка

Негърче с червено вино

За този много бърз десерт са ви необходими 200 г краве масло, 1,5 ч ч захар, 3 супени лъжици какао, 6-8 супени лъжици червено вино, 5 яйца, една ванилия, един бакпулвер, чаша и половина брашно

Няма снимка

Вкусни рецепти за пълнени яйца

Всички си пожелаваме 2021-а да е по-добра, по-спокойна и по- успешна. И най-вече да сме здрави. Празниците обаче продължават. В народния календар януари е изпълнен с именни дни и други поводи за

Няма снимка

Топящи се снежни човеци

Веселите сладки с формата на топящи се снежни човеци са оригинален подарък в новогодишната нощ за деца и възрастни. Продукти: за тестото: 70 г масло, 80 мл прясно мляко, 100 г захар, 150 г брашно

Няма снимка

Идеи за салати

Какво липсва на трапезата по време на зимните семейни празници? Цветята. Колкото и да е мразовито навън, нищо не ни пречи да внесем малко топлина у дома

Още от Фермер
Няма снимка

Ново: "суроватъчен протеин на прах" без лактоза

Ива Тончева Белтъчините или протеините са макронутриент както въглехидратите и мазнините. Това е важно хранително вещество за организма, съставено от аминокиселини

Няма снимка

Опасен студ: Между минус 12 и минус 9 градуса ще бъдат температурите утре

Поради продължителното време с ниски сутрешни температури, за 19 януари, вторник, Националният институт по метеорология и хидрология /НИМХ/ издаде предупреждение от първа степен - жълт код

Няма снимка

С близо 900 000 лева се увеличава бюджетът по подмярка COVID 3

ДФ „Земеделие” увеличава с близо 900 хил. лв. (899 800 лв.) бюджета по подмярка COVID 3, съобщиха от фонда. Със Заповед №03-РД/3575#1 от 15 януари 2021 г

Няма снимка

Над 14 млн. лв. преведе ДФ "Земеделие" на животновъдите

ДФ „Земеделие“ преведе втория транш, в размер на 14,3 млн. лв. (14 331 452 лв.) на 4101 животновъди, заявили Схемата за преходна национална помощ за говеда

Няма снимка

Още една година с изненади за пазара на зърно

В близките месеци не се очаква сериозно намаление на цените. * Слънчогледът е най-рязко поскъпналата стока през 2020 г. Маслодайният слънчоглед е стоката с най-голям ръст на световните борсови цени и

Няма снимка

До 31 януари е срокът пчеларите да се регистрират в електронната платформа за пръскания

До 31 януари всички пчелари и земеделски производители трябва да се регистрират в електронната платформа за оповестяване на пръсканията за растителна защита и дезинфекция